راهنمایی خرید پنجره دوجداره

رهنمای خرید پنجره دوجداره

یکی از مشکلاتی که خریداران پنجره دوجداره در بازار ایران با آن روبه رو هستنتد.  اختلاف قیمت بین شرکت ها مختلف تولید کننده این نوع پنجره ها میباشد. در بازار ایران نحوه مشاوره بین خریدار و فروشنده. با توجه به نوع پروفیل صورت میگیرد یعنی به این صورت که مثلا قیمت. پنجره با پروفیل وین تک X تومان میشود که همان نقشه. برای فروشنده دیگر مثلا X+ یک ملیون تومان است در اینجا خریدار گمان میکند. که فروشنده دوم همان جنس را با قیمت گرانتر میفروشد. این مورد در بسیاری از موارد درست نیست. به دلیل اینکه قیمت پنجره دوجداره upvc به عوامل مختلفی. بستگی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

رهنمای خرید پنجره دوجداره

  • نوع پروفیل
  • تقویت کننده گالوانیزه
  • نوار درزبندی
  • یراق آلات و اتصالات فلزی
  • شیشه
  • طراحی پنجره
  • نصب و خدمات پس از فروش

رهنمای خرید پنجره دوجداره

تاثیر نوع پروفیل برای رهنمای خرید پنجره دوجداره

یکی از فاکتور های اصلی تعیین قیمت پنجره دو جداره پروفیل مورد استفاده. در ساخت این نوع از پنجره ها میباشد شرکت پارسه. از دو نوع پروفیل برای ساخت این نوع از پنجره ها بهره میبرد. پروفیل با برند ویستا بست و پروفیل با برند وین تک.

یکی از استاندارد های مهم در انتخاب نوع پروفیل ضخامت. دیواره پروفیل می باشد که در دو نوع پروفیل. با طبق استاندارد بین المللی این صنعت 3 میلیمتر میباشد.

نکته مهم : در بازار ایران نکته ای که باید به آن توجه شود این است. که فروشندگان و تولیدکنندگان پنجره دوجداره صرفا قیمت خود را بر اساس برند پروفیل به خریدار اعلام میکنند. ولی با توجه به موارد بالا ، متوجه میشویم که پروفیل یکی از از 7 موردی است که بر قیمت. پنجره دو جداره تاثیر گذار هست و هیچ تضمینی برای کیفیت. نهایی پنجره دو جداره ساخته شده نیست و عوامل دیگر. هم موثر است که خریدار می بایست به مجموع این تمامی عوامل توجه فرماید .

رهنمای خرید پنجره دوجداره

2- تقویت کننده گالوانیزه

استحکام درب و پنجره دو جداره فقط با گالوانیزه ای. که داخل پروفیل قرار می گیرد تامین می شود .

نکته مهم : استفاده از گالوانیزه می بایست مطابق با ابعاد. محفظه قرارگیری بوده و همچنین  ضخامت ورق حداقل 1.5 میلیمتر باشد .

یکی از مواردی که تاثیر بسزایی بر قیمت و کیفیت محصول. نهایی در پنجره دو جداره دارد استفاده از گالوانیزه و تسمه های تقویت کننده است  گالوانیزه به شکل U  در داخل سطح مقطع پروفیل قرار میگیرد که شرکت پارسه با توجه به ابعاد پنجره از دونوع گالوانیزه استفاده میکند نوع اول گالوانیزه با ضمامت دیواره 1.5 میلیمتر و نوع دوم با ضخامت دیواره 2 میلیمتر میباشد مورد استفاده این دو نوع بستگی به ابعاد پنجره و نوع طراحی آنها دارد بدین صورت که در پنجره های با ابعاد بالای دو متر در عرض و ارتفاع و همچنین در یونیت ها ی درب سوییچی از گالوانیزه نوع 2 میلیمتر استفاده میشود

.

نکته آخر در مورد گالوانیزه این است که گالوانیزه استفاده شده در یونیت های درب از لحاظ سطح مقطع با گالوانیزه استفاده شده در یونیت های پنجره متفاوت است و در هنگام تولید باید به این نکته توجه کرد .

سوال: اگر گالوانیزه در پنجره و درب استفاده نشود چه مشکلی پیش می آید ؟؟

استفاده از گالوانیزه دو هدف را دنبال میکند اول استحکام بخشیدن به کل یونیت ساخته شده و دوم اینکه کمک به رگلاژ مناسب یراق آلات، یکی از مشکلاتی که خریداران با آن برخورد میکنند عدم پایداری رگلاژ در پنجره های دو جداره بعد از گذشت زمان 6 ماه تا 1 سال از نصب است که یکی از دلایل عمده این مشکل عدم وجود تسمه و گالوانیزه در قید هایی است که روی آنها یراق نصب شده است .

3- نوار درزبندی :

نوار نیز در قیمت پنجره دو جداره یو پی وی سی تاثیر گذار می باشد یکی از قسمت های مهم در ساخت و مونتاژ پنجره دو جداره نوارهای درزبندی که از جنس لاستیک EPDM هست می باشد ویژگی این نوارها انعطاف پذیری بالا در زمان طولانی میباشد یعنی در دراز مدت با باز و بسته شدن متوالی بازشو پنجره و درب از خاصیت ارتجاعی این لاستیک ها کاسته نمیشود

نکته مهم : یکی از مشکلات ی که خریداران پنجره های دوجداره در گذر زمان با آن رو به رو میشوند. در زمانی که شرایط جوی دارای باد شدید است صدای زوزه و سوت از پنجره شنیده میشود این مشکل برای آن اتفاق میافت که در ساخت پنجره از لاستیک های نامرغوب استفاده شده که در اثر تابش نور خورشید اکسیده شده و پوسته پوسته از روی باز شو و قسمت های ثابت پنجره جدا میشوند لاستیک های EPDM  دارای خاصیت ضد اشعه ماورای بنفش خورشید است و به هیچ عنوان در گذر زمان اکسیده نمیشود .

4- یراق آلات و اتصالات فلزی :

یراق آلات و اتصالات فلزی یکی از مهمترین المان های تشکیل دهنده پنجره دو جداره میباشد. برند یراق استفاده شده در پنجره های دوجداره تاثیر بسزایی در قیمت و کیفیت نهایی دارد.

یراق آلاتی که در عمدتا در بازار ایران مصرف میشود تولید دو کشور ترکیه و آلمان میباشد. که صبیعتا یراق های ترک کیفیت پایین تری نسبت به یراق های آلمان دارند

در بحث یراق جواب به این سوال که چه یراقی مناسب هست بستگی به مشاوره فروش دارددر انتخاب نوع یراق مصرفی طراحی پنجره ها و اندازه آنها بسیار مهم است واضح است. که یراق آلات آلمانی درارای کیفیت فوق العاده می باشد ولی نکته قابل توجه قیمت بسیار بالای این مدل یراق آلات می باشد. که در پروژه ای که بحث قیمت مطرح میشود فروشنده میتواند با توجه به اندازه پنجره ها و طراحی آنها از یراق آلات ترک  برای کاهش قیمت بدون افت کیفیت بهره ببرد.

رهنمای خرید پنجره دوجداره

پیشنهاد شرکت پارسه ترکیب پروفیل vistabest   با یراق. آلات ROTO   آلمان و یا پروفیل WINTECH با یراق آلات ترک میباشد.

شیشه  دو جداره :

اتلاف انرژی !!! آیا میددانید در یک خانه مسکونی میزان 25% انرژی از طریق دیوارها و 40% انرژی از طریق درب و پنجره ها اتلاف میشود ؟

پنجره ها در ساختمان مهمترین قسمت انتقال دهنده دما بین فضای داخلی منزل به خارج منزل می باشد. پس از مهمترین ویژگی یک شیشه دوجداره ویا سه جداره عایق بودن آن می باشد. علاوه بر این که در طراحی امروزی برای کنترل نور بیشتر د منازل استفاده شیشه ها بیشتر شده است پس اهمیت عایق بودن شیشه ها دو چندان می گردد .

یک شیشه ساده تکجداره در یک روز زمستانی مقدار زیادی از گرمای داخل را به خارج در یک هدایت میکند و در یک روز تابستانی مقدار زیادی از برودت داخلی را به خارج هدایت می کند .

.

هوا و گاز عایق بهتری نسبت به شیشه میباشند پس در ساختار شیشه دو جداره از این دو ماده استفاده می شود . ساختار شیشه دو جداره بدین صورت است. یک دو لایه شیشه بوسیله یک فریم آلومینیومی ( اسپیسر)و با استفاده از چسب دو جزئی به یکدیگر متصل شده است .در تولید این شیشه ها مواردی حائز اهمیت میباشد که در زیر به آنها اشاره میشود.

  • ضخامت شیشه
  • چسب
  • اسپیسر
  • خلاء
  • رطوبت گیر
  • تزریق گاز خشک (آرگون )

ضخامت شیشه :

در انتخاب صخامت شیشه بهتر است به این نکته دقت شود که اگر دو لایه شیشه به صخامتهای متفاوت باشند از لحاظ عایق صوتی عملکرد  بهتری دارند. مثلا شیشه ای با لایه های 4 و4  میل در مقایسه با شیشه ای با لایه های 6 و 4 میل از لحاظ عایق صوتی بودن  عملکرد ضعیف تری دارد ضخامت نیز در قیمت پنجره دوجداره تاثیر گذار است.

چسب :

استفاده از چسب پلی سولفات مرغوب باعث میشود که تمامی راه نفوذ به داخلی شیشه بسته شود .

نکته مهم آن است که چسب های نامرغوب در اثر تابش اشعه ماورای بنفش خورشید خاصیت خود را از دست داده و به مایع تبدیل شده و روی شیشه  حرکت میکند

اسپیسر: استفاده از اسپیسر ها بصورت باندینگ عملکرد خروج گاز را ایز بین میبرد

خلاء:

قبل از تزریق گاز به داخل شیشه حتما میباست عملیات خلاء سازی انجام شود. که این کار با استفاده از دستگاه مخصوص تزریق گاز انجام میشود.

رطوبت گیر:

یکی از مهمترین موادی که در داخل شیشه های دوجداره به کار میرود رطوبت گیر است که داخل اسپیسر است. این ماده باعث میشود شیشه به هیچ عنوان بخار نکند . شیشه هایی که بعد از مدتی مخصوصا در مناطق شرجی بخار میگیرند به دلیل عدم وجود رطوبت گیر در داخل اسپیسر است.

گاز آرگون:

این گاز پس از مرحله خلاء سازی در شیشه تزریق میشود تا عایق صوتی و حرارتی آن را بهبود بخشد.

ویژگی های شیشه دو جداره :

کاهش مصرف انرژی :

استفاده از هر متر مربع شیشه دو جداره استاندارد می تواند تا 40 متر مکعب در مصرف  گاز در سال صرفه جویی کند.

کنترل نور اشعه :UV

در صورت استفاده از شیشه ها رفلکس و لمینیت میتوان میزان ورود اشعه ماورای بنفش را کنترل کرد.

کنترل آلودگی صوتی :

شیشه دو جداره  به میزان 35 دسی بل از میزان آلودگی صوتی را میگیرد. که این میزان نا 85 دسی بل با استفاده از سایر شیشه ها و امکانات جانبی مثل لمینیت قابل ارتقا میباشد.

رهنمای خرید پنجره دوجداره

طراحی پنجره :

طراحی پنجره تاثیر بسیار زیادی بر قیمت تمام شده دارد یک مثال : بارها در جریان فروش به مشتری شرکت با این مسئله مواجه شدیم که قیمت پیش فاکتور ی با اختلاف قابل توجهی از پیش فاکتور ارائه شده توسط شرکت پارسه بنا به گفته مشتری پایین تر است و بعد از آنکه از مشتری درخواست شده که پیش فاکتور شرکت همکار را برای ما ارسال  کند با فاکتوری مواجه شدیم که در طراحی پنجره ها با هدف پایین آوردن قیمت اشتباهات فاحشی دارد یکی از شایع ترین این اشتباهات طراحی درب های بالکنی و دیگر درب های پروژه با پروفیل پنجره میباشد که مراتب قیمت پایین تری نسبت به پروفیل استاندارد درب دارد که میبایست در این نوع از بازشو ها مورد استفاده قرار بگیرد به طور کلی یکی از کارهایی که بابت پایین نشان دادن قیمت از سمت فروشنده ها انجام میشود طراحی است که کمترین و ارزان ترین پروفیل ها در آن باشد

نصب و خدمات پس از فروش :

اگر تمام فاکتور های قبل رعایت شود و بهترین پنجره تولید شود با یک نصب و اجرا غیر استاندارد تمام زحمات خراب میشود روشی که شرکت پارسه علاوه بر تراز نصب کردن پنجره انجام میدهد نصب به وسیله پیچ رولبکس سرستاره ای که دارای گام کمتر و قدرت بالاتری به نسبت پیچ های سرمته میباشد شرکت پارسه برای نصب از فوم پلی اورتان در دورتادور پنجره و درب  استفاده می کند

یکی از نکاتی که در زمان اجرا و اندازه گیری به غلط بین مشتری ها شایع شده است. اندازه گیری بسیار فیت و کیپ با بادخور بسیار کم است. که این نوع اندازه گیری از لحاظ استاندارد ساختمانی اشتباه است. زیرا وقتی در ساختمان دو متریال با دو ضریب انبساط متفاوت در کنار هم قرار میگیرند.

.

میبایست یک درز انتقطاع استاندارد داشته باشند. که در اثر انبساط فشار وارده پنجره را از رگلاژ خارج نکند فاصله استاندارد از هر طرف 5 میل میباشد. که شرکت پارسه به این روش پنجره ودرب را اندازه گیری میکند و فاصله 5 میل را با. فوم پلی اورتان پر میشود و بعد از خشک شدن. فوم وبرش قسمت خارجی پنجره با سیلیکون 100 % پر میشود و داخل اگر محل پروژه بعد از نصب عملیات رنگکاری انجام شود. از ماستیک و در صورت عدم انجام عملیات رنکاری از همان سیلیکون. استفاده میشود این روش نصب دارای 10 سال گارانتی رگلاژ میباشد

برای مشاوره و راهنمایی جهت انجام خرید. با کارشناسان ما در گروه تعمیرات تخصصی زاگرس تماس بگیرید.

رهنمای خرید پنجره دوجداره رهنمای خرید پنجره دوجداره رهنمای خرید پنجره دوجداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *