تعمیر دوجداره با راپل

انجام هر گونه تعمیرات بر روی نمای ساختمان مانند. تعویض و یا تعمیر پنجره ی دوجداره UPVC و یا نمای شیشه ای ساختمان مانند نمای کرتین وال نیازمند دسترسی به این سطح است. و برای این منظور از روش هایی مانند نصب داربست یا بالابر و کلایمبر استفاده میشود. که این روش ها دارای هزینه بالایی بوده و برای انجام تعمیرات کوچک اصلا مقرون به صرفه نیستند.

اما امروزه، روش‌های جدیدتری نسبت به نصب داربست برای کار در ارتفاع معرفی شده است. راپل یکی از جدیدترین روش‌های کار در ارتفاع بر روی نما است. روش کار با راپل به این صورت است که شخص با استفاده از یک طناب، که در قسمت بالایی ساختمان محکم می‌شود. از ساختمان معلق می‌شود. انجام کارهای فنی بر روی نمای یا پنجره دوجداره و یا شستشوی نما با طناب مزیت‌هایی. نسبت به روش‌های دیگر دارد که مهمترین آن قیمت مقرون به صرفه است. در روش راپل رعایت نکات ایمنی بسیار مهم است و حتما باید از ایمن بودن طناب و محکم بسته شدن آن اطمینان حاصل کرد.

تعمیر ات پنجره دوجداره یا نما شیشه ساختمان با هزینه کم با راپل

راپل یا Rappel کلمه ای  فرانسوی است و معنای لغوی آن (بازیابی) می باشد. این کلمه در زبان انگلیسی با اصطلاح (Abseiling) شناخته می شود. که به معنی پایین آمدن. با طناب است. سنگ نوردان، کوه نوردان، غار نوردان با این مهارت آشنا هستند. با این حال، راپل از جمله مهارت هایی است. که به وسیله ی آن می توان در شرایط اضطراری جان افراد را نجات داد. با گذشت زمان، این. تکنیک گستره. تر شده. و با پیشرفته. شده. ابزار آن، در سایر زمینه ها. نیز از این روش استفاده می شود. طناب های محکم،گره های مختلف و کاربین ها ابزار اصلی این تکنیک به شمار می روند.

تعمیر دوجداره با راپل

به کلیه مراحل فرود از یک ارتفاع معین و  به نقطه صفر و عبور های عرضی بوسیله ابزار آلات تخصصی کار در ارتفاع راپل میگویند. و  از نظر عموم مردم به افراد فعال در این. حوزه راپل کار ، بندباز ، نماکار. نیز گفته می شود.

تعمیر ات پنجره دوجداره یا نما شیشه ساختمان با هزینه کم با راپل

راپل در گذشته بیشتر در فرود از صخره های مرتفع صورت می گرفت. بعد ها نظر به کاربرد  آن در برخی مناطق صعب العبور رواج بیشتری پیدا کرد. بعنوان مثال تخلیه نفرات از بالگرد به منطقه معین که این روش بیشتر. در گروه های نظامی به عنوان راپل نظامی و یا نجات صورت میگیرد. و در حال حاضر بخش صنعتی، کاری و گردشگری حوزه راپل گسترش بیشتری پیدا کرده و مشاغلی. همچون کار در ارتفاع در مراکز صنعتی یا شهری و همچنین زیپ لاین ها و جنگل نوردی. بر روی درختان و غیره را نیز باید به کار پر هیجان اضافه کرد.

جهت اجرای انواع خدمات نمای ساختمان با راپل میتوانید با گروه تخصصی زاگرس تماس حاصل فرمایید.