رگلاژ پنجره آلومینیومی قدیمی

رگلاژ پنجره آلومینیومی قدیمی

خدمات رگلاژ پنجره آلومینیومی

نحوه رگلاژ پنجره آلومینیومی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در این مقاله ما این موضوع را برای شما بررسی خواهیم کرد.

یراق در پنجره دوجداره قسمت محرکه و عمل گرا است. که از اسپانیولت، لولا و دستگیره. تشکیل. شده. است. و با توجه به انواع آن که عبارتند. از: تک حالته، دو حالته، کشویی، کلنگی. یا فولکس واگنی. باز و بسته. شدن. بازشو را انجام می دهند.

تعمیرات پنجره آلومینیومی یک امر ضروری. برای استفاده بهتر از درب و پنجره آلومینیومی می باشد. و این نوع پنجره ها به گونه ای. مهندسی. و ساخته. شده. اند. که توسط تعمیرکار قابل تعمیر و رگلاژ می باشند.

با این که پنجره‌ های آلومینیومی بسیار مقاوم هستند و خیلی کم پیش می‌آید. که دچار اشکال شوند، با این وجود گاهی ممکن است. برای پنجره‌های آلومینیومی. شما. اشکالاتی. پیش. آمده. باشد که شما، دقت کافی نداشته باشید و به آن توجه نکنید. همین امر باعث بیش‌تر شدن آسیب و اشکال پنجره در طولانی مدت می‌شود. هر قسمت از پنجره‌های آلومینیومی ممکن است اشکال پیدا کند و نیاز به تعمیرات مخصوصی داشته باشد. 

برای جلوگیری از نیاز به تعمیر پنجره آلومینیوم باید مواردی را رعایت کنید:
  • باز. و. بسته. کردن اصولی. و استفاده درست از پنجره
  • وجود فریم اهنی در اطراف پنجره های دوجداره در هنگام نصب
  • سفت بودن پیچ های قفل و دستگیره پنجره 
  • تعویض دوره ای لاستیک های اطراف پنجره آلومینیوم برای عایق بندی و درزگیری بهتر

باید دقت کنید که افراد نباید خود اقدام به تعمیرات و رگلاژ پنجره کنند، زیرا رگلاژ پنجره و همچنین تعویض یراق الات نیاز به تخصص داشته و پارامترهای خاص خود را می طلب که توسط تعمیرکار و سرویس کار پنجره های دوجداره ممکن است.

تعمیرو رگلاژ پنجره آلمینیومی قدیمی

بعد از درزبندی فریم اصلی پنجره ها، مهمترین قسمت در عایق بنی پنجره دوجداره در قسمت بازشو ها انجام می گیرد.

رگلاژ پنجره. دوجداره به. فرآیندی. گفته. می شود که باعث می شود. پنجره دوجداره بصورت صحیح. و متوازن. در قالب خود. قرار. گرفته باشد. و حرکت کند.

اما رگلاژ پنجره آلومینیومی با رگلاژ پنجره upvc کمی متفاوت است که در اینجا به شما توضیح خواهیم داد.

لازم به ذکر است که پنجره های الومینیومی در بحث رگلاژ دارای پیچیدگی های منحصر به فردی هستند که نیاز به  تخصص و تجربه بالایی دارد، زیرا یراق الاتی که در این نوع پنجره ها به کار می رود دارای مهندسی خاص بوده و برای تنظیم دقیق ان باید پارامترهایی را رعایت کرد تا از ایرادات بعدی ان جلوگیری کرد.

توصیه ما به شما عزیزان در بحث رگلاژ پنجره الومینیومی تماس با افراد خبره و با تجربه می باشد، زیرا علاوه بر افزایش کارایی بعد از تعمیرات، همه چیز را برای استفاده بهتر شما از پنجره الومینیومی محیا می کند.

چه زمانی نیاز به رگلاژ پنجره آلومینیومی است؟

اگر از پنجره هنگام. باز و. بسته. کردن. استفاده نا صحیح شود. و یا زیاد اینکار انجام شود به مرور زمان ممکن است نیاز به رگلاژ پنجره باشد.

همچنین اگر به قسمت بازشوی پنجره ضربه وارد شود باید رگلاژ انجام شود.

در این حالات ممکن است که بازشو در قالب مخصوص به خود از توازن و تقارن استاندارد که باعث عایق بندی می شود خارج شود. در این حالت. می گویند پنجره. از رگلاژ خارج. شده. است.

بنابراین توصیه می شود برای رگلاژ پنجره آلومینیومی حتما با متخصص تماس بگیرید. زیرا با اینکار دیگر مشکلی. در آینده برای شما. پیش. نخواهد آمد. و پنجره بهترین عملکرد. را برای شما خواهد داشت.

نحوه رگلاژ

پنجره آلومینیومی نیز ممکن است بعد از مدتی دچار مشکلاتی شود و نیاز به رگلاژ و تعمیر داشته باشد. برای تعمیر پنجره آلومینیومی ترمال بریک می توان به کمک ابزار مخصوص و آچار آلن به راحتی تعمیرات را انجام داد و یراق آلات و زاماک را تنظیم نمود.

بهتر است بدانید که رگلاژ پنجره های آلومینیومی کمی پیچیدگی دارد و باید فرد متخصص با تجربه بالا اینکار را انجام دهد. زیرا یراق آلات مورد استفاده در این پنجره ها مهندسی خاصی دارد و برای تنظیم آن نیاز به پارامترهایی است که تنها فرد متخصص در این زمینه می تواند این اقدامات را انجام دهد.

آچار آلن نقش مهم و کاربردی را در رگلاژ پنجره آلومینیومی دارد و بیشترین استفاده از آن می شود.

چه زمانی پنجره آلومینیومی نیاز به تعمیر و رگلاژ دارد؟

استفاده نادرست و ناصحیح از پنجره سبب می شود که به مرور زمان نیاز به تعمیر و رگلاژ ایجاد شود. مواردی که ممکن است در پنجره‌های آلومینیومی نیاز به تعمیر داشته باشد، به ترتیب زیر است:

  • از دست. دادن. مطلوبیت و کارایی اولیه.
  • راحت. باز. و بسته. نشدن دستگیره.
  • اشکال. در. بسته. شدن درب و پنجره. آلومینیومی و به کار نبردن فریم مستحکم
  • از دست. دادن. قابلیت عایق حرارتی
  • شل شدن و آسیب به لاستیک های اطراف پنجره که قابل تعویض می باشند.
  • عملکرد نامطلوب  یراق آلات درب و پنجره
  • خم شدن. یا. شکستن. لولای بازویی فریم لس
  • عدم عایق صدا بودن که به دلیل خارج شدن از رگلاژ عایق بندی نادرست  و نصب غیر اصولی و استفاده از شیشه غیراستاندارد و یا پروفیل درجه سه است.
  • نفوذ آب در اطراف پنجره دوجداره که به دلیل رگلاژ نامناسب و استفاده نادرست از چسب و لاستیک های مخصوص

در این حالت می گویند. پنجره از رگلاژ. خارج. شده. است. بنابراین توصیه می شود برای تعمیر و رگلاژ پنجره آلومینیومی حتما اقدام کنید. زیرا با اینکار دیگر مشکلی. در آینده برای شما. پیش. نخواهد. آمد. و پنجره بهترین عملکرد را برای شما خواهد داشت. ما در تیم تعمیرات تخصصی زاگرس برای انجام. هرگونه رگلاژ یا تعمیرات درب و پنجره های آلمینیومی و یا UPVC شما عزیزان در سطح شهر تهران. و کرج و شهرستان های حومه. آماده. انجام. خدمات. می باشیم.