تعمیر افتادگی پنجره دوجداره

تعمیر افتادگی پنجره دوجداره

تعمیر افتادگی پنجره دوجداره

اصولاً رگلاژ پنجره دوجداره برای رفع و تعمیر افتادگی پنجره دوجداره است. در مرحله اول درب دوجداره upv یا پنجره دوجداره upvc که دچار افتادگی شده، بررسی میشود. که اگر این افتادگی توسط رگلاژ پنجره برطرف میشود، انجام شود.

بدین صورت که درب و پنجره دوجداره مورد نظر که افتاده، یعنی بازشو آن در جای تراز خود قرار ندارد و به فریم گیر می‌کند و همینطور این افتادگی باعث شده که درب و پنجره دوجداره بخوبی باز و بسته نشود؛ علاوه بر آن موجب ایجاد درز در قسمت‌های مختلف بازشو درب و پنجره upvc شده بخصوص در قسمت بالای بازشو را بررسی نموده، اگر این افتادگی موجب آسیب به لولاها نشده باشد، توسط رگلاژ درب و پنجره دوجداره برطرف شود.

افتادگی گیر کردن در درب و پنجره لولایی دوجداره و همینطور سخت حرکت کردن. درب و پنجره کشویی دوجداره و درب و پنجره فولکس واگنی، باید از ابتدا و مراحل اولیه قبل از اینکه حاد بشود. با تعمیرکار در میان. گذاشته. شود. تا قبل از اینکه آسیب بیشتر شود برطرف شود. و هزینه تعمیرات upvc چند برابر نشود

دلایل تعمیر افتادگی پنجره دوجداره
نشست کردن ساختمان

نشست ساختمان از جمله عواملی است که سبب بروز این مشکل می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود تا حد امکان در مقاوم‌ سازی هرچه بیشتر ساختمان محل سکونت خود کوشا باشید.

عدم دقت در اندازه‌گیری مناسب پنجره

اندازه‌گیری نامناسب پنجره نیز از جمله عواملی است که در نهایت منجر به افتادگی آن می‌شود. اگر خودتان درب و پنجره را نصب می‌کنید، به این موضوع دقت و توجه بسیاری داشته باشید. معمولاً فرایند این کار نیاز به مهارت دارد؛ بنابراین بهتر است از شرکت‌ها و متخصصین باتجربه استفاده کنید و مشورت بگیرید.

پروفیل

در میان پنجره‌های دوجداره، از پروفیل‌ها استفاده می‌شود. پروفیل‌ها اگرچه به‌ منظور تحمل وزن پنجره و مقاومت در برابر انبساط و انقباض استفاده می‌شوند، اما در مجموع به‌ تنهایی کاربرد چندانی ندارند.در واقع استفاده از پروفیل‌ها به‌صورت تکی موجب می‌شود تا شاهد افتادگی پنجره دوجداره شویم. به همین منظور، بهتر است در کنار پروفیل، از ورق‌هایی گالوانیزه استفاده شود.

در صورتی‌ که در پایین‌ترین قاب پنجره، پیچی را مشاهده کردید. می‌توانید اطمینان یابید که در پنجره دوجداره. از ورق گالوانیزه استفاده. شده. است.

عدم نصب مناسب 

از عوامل بسیار مهم در افتادگی پنجره دوجداره، نصب نامناسب آن است. برخی تصور می‌کنند خودشان هم می‌توانند پنجره‌ها را نصب کنند؛ در نتیجه با نصب اشتباه آن منجر به مشکلات متعددی نظیر افتادگی پنجره می‌شوند. در همین راستا، به این نکته دقت کنید که حتماً نصب پنجره را به افراد بامهارت و باتجربه بسپارید.

یراق‌آلات نامناسب

استفاده از یراق‌آلات و مواد اولیه بی‌کیفیت موجب می‌شود تا پنجره ماندگاری زیادی نداشته باشد. به همین دلیل ممکن است پنجره علاوه بر افتادگی، دچار مشکلات دیگری نیز شود. ساخت و تعمیر درب و پنجره آلومینیومی توسط نصاب ماهر همراه قیمت را در این صفحه بخوانید.

سایر عوامل

از جمله عوامل محیطی که در افتادگی پنجره دوجداره تأثیرگذار هستند، می‌توان به رطوبت و انبساط و انقباضی که در اثر اختلاف دمایی به وجود می‌آید، اشاره کرد. شایان‌ ذکر است که استفاده نادرست از پنجره نیز سبب ایجاد مشکلاتی نظیر افتادگی می‌شود.

هنگام بروز افتادگی پنجره توصیه می‌شود تعمیر آن را به یک متخصص بسپارید. در غیر این صورت ممکن است به دلیل عدم مهارت کافی در نصب، مشکلات دیگری را برای پنجره به وجود آورید. بدین ترتیب مجبور می‌شوید تا هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

تعمیر افتادگی پنجره‌ دوجداره لولایی

پنجره‌هایی لولایی از پرکاربردترین پنجره‌های دوجداره محسوب می‌شوند. این نوع از پنجره‌ها در دو مدل دوحالته و تک حالته وجود دارند. رفع افتادگی پنجره‌های لولایی دوحالته به شرح زیر است:

پنجره را به سمت بالا فشار دهید. زیرا در این نوع پنجره، فشار از بالا به نقاط پایین وارد می‌شود.

رگلاژ پنجره در این شرایط بسیار مناسب است.

لولاهای بالا و پایین پنجره را تنظیم کنید. در کنار آن، شیشه را در جای خود تراش دهید.

رفع افتادگی پنجره‌های لولایی تک حالته نیز شامل مراحل زیر است:

کاور لولای درب و پنجره تک حالت را به طور کامل باز کنید.

لنگه باز شوی پنجره را افقی و عمودی جابه‌جا کنید. رگلاژ را به‌طور موازی انجام دهید. تا به شکل مناسب. باز و بسته. شود.

اگر نیاز باشد از رگلاژ ساده استفاده کنید.

رفع افتادگی پنجره دوجداره

تعمیرافتادگی پنجره دوجداره کشویی

اما رفع و تعمیر افتادگی پنجره دوجداره کشویی مانند پنجره لولایی است. با این تفاوت که افتادگی در سمت روبروی لولا اتفاق میافتد. ولی در پنجره کشویی upvc میتواند در قسمت چپ یا راست باز شو باشد. در واقع مانند بازشو لولایی به سمت پایین تمایل ندارد ولی در یکطرف یا دوطرفه بازشو حرکت کشویی به سختی صورت میگیرد. برای برطرف کردن این مشکل باید شیشه بازشو کشویی باز شود. بازشو از جای خود. خارج .شده. و هر تعداد. غلطک که در زیر بازشو قرار دارد تعویض شود. و شیشه مجددا در جای خود قرار گیرد و تراز و شاقول شود. توسط اسپیسر. فیکس شده .که دیگر. شیشه دوجداره تکان نخورد. به این شکل پنجره کشویی upvc یا درب کشویی upvc تنظیم و رگلاژ میشود. این یعنی رفع و تعمیر افتادگی پنجره دوجداره کشویی امکان پذیر است.

.

حال اگر علاوه بر غلطک ها. ریل که روی فریم قرار. دارد آسیب. دیده. باشد. باید ریل نیز تعویض شود. بعد از تعویض. غلطک، قبل از. قرار. دادن. روی فریم ریل تعویض و فیکس میشود سپس باز شو روی فریم قرار میگیرد. بیشتر درب و پنجره تک حالته upvc دچاره خرابی میشود. چرا که لولاهای بی کیفیت بیشتر لولای تک حالته هستند. پس رفع افتادگی پنجره دوجداره اگر با رگلاژ upvc امکان پذیر نباشد، علتش فرسودگی لولا های آن است. در این مرحله تعویض لولای پنجره تک حالته انجام میشود. برای تعویض لولای پنجره تک حالته. باید شیشه ها. باز. شده. بیرون. آورده. شود. پیم لولا ها خارج شود. لولا ها از روی فریم و بازشو باز شود. لولا مخصوص باز شو روی آن نصب شود.

.

البته با رعایت فاصله استاندارد و جای بغیر از سوراخ های قبلی سپس ارتفاع استاندارد بازشو روی فریم تنظیم شود. بعد همینطور فاصله استاندار عرضی بازشو نسبت به فریم رعایت شود. سپس علامت گذاری لولا. روی فریم انجام شود. و بازشو. خارج. شده. و لولای روی فریم نصب میشود. طبق علامت گذاری لولاهای روی فریم هم نصب میشود. سپس لولاهای روی بازشو را در لولاهای روی فریم قرار میدهیم و پیم را جای گذاری میکنیم. بازشو را باز. بسته. میکنیم. تا از درست. بودن. جای بازشو روی فریم مطمئن شویم. در اگر جای بازشو مناسب. بود و راحت باز. بسته. و قفل. میشد. شیشه دوجداره را در جای تراز و شاقول خود توسط مهار کننده شیشه قرار میدهیم و تنظیم و رگلاژ پنجره تک حالته را انجام میدهیم. در مرحله بعد چک میکنیم که آیا قفل های روی فریم با یراق پنجره دوجداره هماهنگ هستند یا نه. اگر هماهنگ نبودند، قفل یا لاکها را جا به جا میکنیم تا تنظیم شود. با این روش تعویض لولای پنجره تک حالته انجام میشود. پس تعویض لولای موجب رفع افتادگی پنجره دوجداره به صورت اساسی میشود

رگلاژ و تنظیم درب و پنجره فولکس واگنی

رگلاژ و تنظیم درب و پنجره فولکس واگنی، این مدل درب پنجره upvc هم دچار افتادگی میشود. رفع افتادگی پنجره فولکس واگنی هم مراحل خود را دارد. بهترین مدل درب پنجره دوجداره از لحاظ عایق بندی فولکس واگنی است. اصطلاح آن درب و پنجره تیلت اند. اسلاید. (tilt&,slid). گفته. میشود. شیشه بازشو آن هم مانند درب و پنجره کشویی باید تنظیم و فیکس شود. مهار و فیکس کردن شیشه این مدل باز شو از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر درست تنظیم و رگلاژ نشود. با حرکت چپ و راست و همینطور. اصطلاحا کلنگی. شیشه. جا به جا. شده. رگلاژ بهم میخورد و به چپ یا راست متمایل میشود. یا به یک سمت میافتاد. رفع افتادگی پنجره دوجداره فولکس واگنی تا حدودی با تنظیم شیشه و بیشتر با تنظیم لولاهای تنظیمی مخصوص که در پایین بازشو قرار دارد صورت میگیرد. با بالانس کردن بازشو سطح پایین باز شو تراز و ارتفاع دو طرف. باز شو یکسان میشود که به یک. طرف متمایل. یا افتاده. نباشد. و حرکت روی ریل ها به سادگی انجام شود.

نحوه رگلاژ پنجره دوجداره

رگلاژ پنجره دوجداره توسط شیشه در پنجره دوجداره تک حالته انجام میشود. باید شیشه. باز. شده. و در جای تراز خود قرار بگیرد. این باعث میشود که باز شو هم تراز و شاقول شود و تنظیم و رگلاژ شود. درب دوجداره هم به همین شکل رگلاژ میشود. در مورد پنجره دوجداره دوحالته، علاوه بر اینکه رگلاژ توسط شیشه صورت میگیرد، تنظیم توسط لولاهای پایان و بالای پنجره دوحالته بعد از تنظیم شیشه انجام میشود. این نکته مهم را باید مد نظر قرار داد که حتما در رگلاژ upvc باید رگلاژ توسط شیشه انجام شود، سپس توسط لولا. چون اساسی ترین و استاندارد رگلاژ و تنظیم درب و پنجره دوجداره، رگلاژ با شیشه است. پس رفع افتادگی پنجره دوجداره، ابتدا با رگلاژ آنهم تنظیم شیشه صورت میگیرد. در صورتی که لولاها فرسود و دفرم نشده باشد. در این صورت حتما باید تعویض لولا درب و پنجره دوجداره انجام شود.

تعمیرافتادگی درب یو پی وی سی

در درب و پنجره upvc لولایی که شامل پنجره تک حالته و پنجره دوحالته میباشد، باید شیشه تنظیم شود که رگلاژ انجام شود. در درب و پنجره کشویی upvc هم باید شیشه در جای تراز و شاقول خود قرار بگیرد. که در حرکت کشویی باعث تکان نشود. این تکان ها به مرو بازشو را از شاقولی خارج میکند و شیشه دوجداره را متمایل به راست یا چپ بازشو میکند. در هنگام. باز و بسته. کردن باز شو. موجب حرکت. پله. ای. شده. و به مرور باعث خرابی غلطک های بازشو میشود. یعنی با. فشار. آمدن. وزن بازشو کشویی به یک سمت. فشار بیشتری به غلطک آن قسمت میآورد و باعث خرابی غلطک میشود. در این صورت باید تعویض غلطک درب و پنجره کشویی upvc انجام شود.

تیم کاری گروه تعمیرات تخصصی زاگرس برای انجام هر گونه تعمیرات مبنی بر تعمیر افتادگی گنجره دوجداره، تعمیرو رفع افتادگی درب و انواع مختلف سازه های بازشو دوجداره و آلومینیومی در هر لحظه در سراسر تهران و کرج و شهرستان های حومه در خدمت شما عزیزان می باشد.