تعمیرات نمای کرتین وال

تعمیرات نمای کرتین وال

نمای کرتین وال
نمای کرتین وال چیست؟

کرتین وال نوعی از نمای شیشه ای بوده که به جای استفاده از فریم آهنی از پروفيل های آلومينيوم. استفاده و نما به صورت مشبک بوده و تلفیقی از آلومینیوم و شیشه می باشد. به طور کلی نمای کرتین وال یکی از زیباترین نماهای مدرنی است که با توجه به کاربرد. شیشه و آلومینیوم در آن از شرایط و ویژگیهای منحصر به فردی برخوردار می باشد.

گفتنی است که این نوع نما کاملا بصورت صنعتی ساخته می شود. و شرایط نصب آن به گونه ای است. که انعطاف پذیری خاصی در مواجه با زلزله و نشت های احتمالی ساختمان در مواقع اضطراری دارد. و بصورت تماما آلومینیومی طراحی و اجرا می گردد. این نوع نما در انواع فریم لس. و فیس کپ ساخته و اجرا می شود.

در این سیستم بدلیل اینکه سطح مقطع پروفیل آلومینیوم بزرگ می باشد. و از مقاومت بالایی برخوردار است احتیاجی به شبکه بندی جهت زیر سازی نما نمی باشد و خود پروفیل بوسیله. پلیت که با پیچ های لوبیایی داخل آن قابل رگلاژ می باشدبه ساختمان متصل می شوند.

در واقع نمای کرتن وال از دسته نماهای خشک ؛ نماهای تهویه شونده محسوب می شود که زیبایی خاصی نسبت به نسل قبل از آن نمای فریم لس روی آهن دارد (سیستم فریم لس روی آهن سیستم قدیمی که مشکلات آب بندی و هوابندی متعددی داشت). 

بازشوهای کرتین وال مناسب چه فضاهایی است؟

شاید شما هم پس از برخورد با نماهای شیشه ای که روز به روز در حال گسترش است. بیرون زدگی های مورب آن را دیده باشید و نظرتان به آن جلب شده باشد. بازشوهایی که بر خلاف نوع متداول آن که به صورت لولایی و اصطلاحا TURN یا نهایتا به صورت دو حالته TILT&TURN است می باشند. بازشوهایی کلنگی یا TILT که از پایین به بیرون بازشده و صرفا جهت تهویه محیط کاربرد دارد.

همانطور که گفتیم این بازشوها همانند بازشو های لولایی به صورت کامل و به داخل باز نمی شوند. و صرفا به بیرون هدایت شده، لذا مناسب فضاهای مسکونی نمی باشد. فضاهای اداری و سازمان های مختلف می توانند مکان های مناسبی برای به کارگیری این سبک از بازشوها باشند. یراق آلات مصرفی در اینگونه بازشوها به دلیل وزن زیاد شیشه و معلق ماندن شیشه در جداره خارجی نما، هنگامی که پنجره باز است. می بایست بسیار مرغوب و مقاوم بوده و در گذر زمان آسیب ناپذیر باشد.

انواع نمای کرتین وال
لامل چیست ؟

اسنراکچر آلومینیومی نمای کرتین وال. یا در واقع همان پروفیل های آلومینیومی که شیشه بر روی آنها سوار می شوند . لامل نامیده می شوند.
در نمای کرتین وال، لامل ها در دو بخش افقی و عمودی ارائه می شوند. لامل های افقی ترنسم و لامل های عمودی مولیون نام دارند. لازم به ذکر است که در اجرای سیستم های نمای کرتین وال . به طور معمول ترنسم (لامل افقی) در سایز طولی کوچکتری نسبت به مولیون (لامل عمودی) ارائه می شود. اما می بایستی که عرض لامل ها با یکدیگر برابر باشند.

وجود این اختلاف سایز در طول لامل ها به این خاطر بوده که بیشتر بار شیشه بر روی لامل های عمودی (مولیون) خواهد بود، اما در افق دید بعضی از طراحان و آرشیتکت ها و به دلیل بالا رفتن سطح زیبایی بصری نما از داخل ، اندازه طولی ترنسم و مولیون را با یکدیگر برابر در نظر می گیرند که این بسته به ظرافت در  طراحی نما و معماری می باشد.در مواردی نیز برای استحکام بیشتر لامل از آهن استفاده میشود.

نمای کرتین وال در بسیاری از موارد با نمای فریم لس ترکیب شده و نصب می شوند که تعمیر فریم لس توسط تیم نماسازان زاگرس انجام می پذیرد.

 

فروش یراق بازویی کرتین وال (لولا کاردی، لولا فریم لس) در چارسیک

در حال حاضر دو برند بسیار معتبر اروپایی و ترکیه ای GIESSE و BOSSY در ایران. و توسط بخش بازرگانی مجموعه چارسیک به فروش می رسد که از مطرح ترین برندها در جهان می باشند.

لولا کاردی. بازویی کرتین وال لولا کاردی. بازویی کرتین وال

ابعاد و وزنی که این یراق آلات قادر به تحمل آن می باشند بسیار بالاتر از نمونه های مشابه می باشد.

 

نوع آلیاژ

نوع آلیاژ، نحوه ساخت، مدت گارانتی و خدمات پس از فروش. محدودیت های آبعاد و وزن بازشو از ویژگی هایی است. که در هنگام انتخاب یراق آلات باید به آن توجه ویژه ای گردد.
کلیه یراق آلاتی که توسط چارسیک عرضه می گردد. از فولاد ضد زنگ و با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده اند.

مزایای پنجره کرتین وال 

استفاده از نمای یا پنجره کرتین وال مزایای بسیاری دارد. به دلیل استفاده از مواد سبک وزن ، سیستم های کرتین وال یک گزینه مقرون به صرفه برای پوشش خارجی ساختمان است.

با توجه به توانایی این سیستم در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت. سبب صرفه جویی در انرژی می شود که هزینه های گرمایش، خنک سازی و نورپردازی ساختمان را کاهش می دهد.

یکی دیگر از مزایای سیستم کرتین وال که می توان آن را در واحد های کوچک یا بزرگ نصب کرد. که بسته به نیازها و اولویت پروژه. شیشه ها ممکن است از کف تا سقف فاصله داشته. باشند یا در چند طبقه نصب شوند. این نوع پیاده سازی نما انعطاف پذیری در طراحی را بیشتر می کند. به دلیل تطبیق پذیری سیستم کرتین وال ، یک گزینه جذاب و مدرن برای نمای هر ساختمان است.

نحوه ساخت و نصب پنجره کرتین وال

لامل های عمودی در طول نما قرار می گیرند و به سازه اصلی اتصال پیدا می کنند. لامل های افقی نیز مابین لامل های عمودی قرار می گیرد. در این روش به جز مرحله اکسترود آلومینیوم تمامی مراحل مانند برش لامل ها در محل پروژه انجام می شود.

این روش که روش جدیدتری به شمار می آید باعث افزایش سرعت کار می شود. تمامی مراحل برش لامل های آلومینیومی در کارخانه صورت می گیرد و تنها عملیات نصب نمای یا پنجره کرتین وال در ساختمان انجام می شود که این کار سرعت انجام کار را بالا خواهد برد.

نصب و تعمیر تخصصی و تعمیرات نمای کرتین وال 

فریم پنجره کرتین وال از آلومینیوم اکسترود شده ساخته. و در محل طراحی نصب می شود. نماسازان زاگرس با نیروهای متخصص و ابزارآلات پیشرفته. و به روز آماده ارائه هرگونه نصب . اجرا و پیاده سازی این نوع از نماهای خارجی ساختمان می باشد. و مجری طرح های شما برای تعمیرات نمای کرتین وال است.

در صورت نیاز به تعمیر و رفع هرنوع ایراد این نوع نما نیز نیروهای کارآزموده. تیم تخصصی نماسازان زاگرس در کوتاه ترین زمان در محل حاضر شده و اقدام به تعمیر آن می نمایند. دانش فنی روز تعمیرکاران و نصابان ما ، تعمیر و رگلاژ درب و پنجره را آسان تر می نماید.