پنجره مناسب برای ویلا و مناطق مرطوب

درب و پنجره لیفت اند اسلاید

ساخت ویلا در مناطق شمالی کشور که در بسیاری از روزهای سال آب و هوای بارانی داشته، و در فصول گرم و تابستان هم شرجی می باشند، مستلزم رعایت نکات مرتبط با ساخت و ساز در این مناطق می باشد. تا نیاز به نگهداری آتی تا حد زیادی کاهش یابد و کیفیت متریال آن حفظ شود. از این رو، انتخاب بهترین پنجره دوجداره ویلایی که غالبا از نوع پنجره دوجداره بزرگ مناسب برای شمال و مناطق مرطوب و شرجی است. نیازمند بررسی دقیق قبل از خرید می باشد که به بررسی این موضوع می پردازیم.

 

پنجره دوجداره ویلایی مناسب برای شمال و مناطق شرجی

اولویت برای انتخاب پنجره در مناطق با اقلیم مرطوب و پر بارش ، اطمینان از داشتن راه آب ، و ضد آب بودن پنجره است. همچنین استفاده از پنجره های دوجداره بزرگ که ویو کاملی از مناظر زیبای بیرونی را در اختیار فرد و فضای داخلی ساختمان قرار دهد.


پروفیل های UPVC با توجه به این ویژگی که ضدآب و ضد زنگ هستند، عملکرد بهتری از پنجره های آهنی و آلومینیومی در این شرایط دارند. از طرفی وجود آبراه، یا شیار تخلیه آب بسیار پر اهمیت می باشد. زیرا با خارج کردن آب باران و عدم نفوذ به داخل پروفیل و فضای داخلی جلوگیری می کند. از طرفی قیمت پروفیل یو پی وی سی با توجه به عایق بندی مناسب، بسیار مقرون به صرفه اقتصادی است.

بهترین و مقاوم ترین پنجره برای مناطق شرجی و پر بارش، پنجره های UPVC و آلومینیوم ترمال بریک می باشند. و نمونه های ضعیف تر برای این مناطق پنجره هاییست که در برابر پوسیدگی و زنگ زدن آسیب پذیرترند، مانند انواع پنجره های آهنی و…

مناسب ترین پنجره های دوجداره برای ویلا و مناطق شرجی

  • پنجره های عایق صوتی و حرارتی
  • پنجره های پاناروما یا دیوارهای شیشه ای بدون بازشو
  • پنجره های کلاسیک با شیشه های رنگی یا پنجره های دوجداره رنگی
  • پنجره های دوجداره فرانسوی با تهویه هوای عالی
  • پنجره های افقی تاشو
  • پنجره های بازشو به همراه تراس های شیشه ای
  • و…

پنجره دوجداره بزرگ قدی

پنجره دوجداره بزرگ در ابعاد متنوعی قابل ساخت می باشد. از این پنجره های قدی معمولا در ویلاها، مراکز تجاری و سایر پروژه های بزرگ کاربرد دارند. پنجره های دوجداره قدی با توجه به ابعاد خاصی که دارند به بهترین شکل نور را به داخل ساختمان هدایت می کنند. همچینین امکان استفاده کامل از ویو مناظر بیرون بخصوص در ویلاهای مناطق خوش منظره را فراهم می سازند.

وزن زیاد و ابعاد بزرگ پنجره های قدی ویلایی یراق آلات خاص خود را می طلبد و لازم است مطابق استانداردهای خاصی طراحی و ساخته شود. برای ساخت پنجره های بزرگ بهتر است از پروفیل های با کیفیت و سنگین تر نظیر هافمن، ویستابست یا ورق های گالوانیزه ضخیم تر استفاده گردد. همچنین شیشه های پنجره های ویلایی قدی معمولا سکوریت یا لمینیت هستند.

استفاده از شیشه سکوریت در پنجره قدی ویلایی بر امنیت بیشتر، موجب می شود در صورت شکسته شدن خطر جانی نداشته باشد. استفاده از پروفیل های معمولی در ساخت پنجره های دوجداره بزرگ سبب می گردد با گذشت زمان این پنجره ها دچار مشکل و یا تغییر شکل شوند. زیرا وزن بالای لنگه ها و تحمل نکردن پروفیل منجر به بر هم خوردن رگلاژ پنجره یا تغییر فرم خواهد شد.

در مناطق مرطوب، پنجره‌ آلومینیومی یا پنجره‌ UPVC ؟

همان‌طور که می‌دانید آلومینیوم رسانای حرارت می باشد و در برابر زنگ زدگی ناشی از رطوبت مقاومت پایینی دارند. اگرچه پروفیل های آلومینیومی ترمال بریک تا حد بسیار زیادی این مشکل را حل کرده اما به دلیل قیمت بالایی که دارند ممکن است خیلی مورد استقبال قرار نگیرند.

در مقابل پنجره‌های دوجداره UPVC قرار دارند که عایق مطلوبی در برابر حرارت دارند. در شهرهایی که آب و هوا مرطوب است تقاضا برای پنجره‌های UPVC بسیار بالاست. زیرا جنس پنجره های UPVC از پلی وینیل کلراید بوده که در برابر خوردگی و زنگ زدگی هایی که رطوبت در پروفیل ایجاد می کند و محافظت کرده برای استفاده در ویلاهای شمال کشور کاملا ایده‌آل هستند.

عوامل تاثیر گذار در انتخاب پنجره در مناطق مرطوب

مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی

رطوبت بالا سبب می‌شود که پنجره‌ها به راحتی دچار خوردگی شوند یا به نوعی تحلیل روند .پنجره‌های UPVC از این لحاظ عملکرد خوبی داشته و به سختی دچار خوردگی یا زنگ زدگی می‌شوند. این پنجره‌ها تا مدت زمان زیادی می‌توانند شرایط مناسب خود را حفظ نموده و از هزینه های نگهداری بکاهند.

استحکام در برابر باد و باران

همانطور که می دانید مناطق مرطوب در اکثر اوقات سال، وزش باد شدید و باران های طولانی مدت داشته و انتخاب پنجره ای که بتواند در برابر آن ایستادگی داشته باشد از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

مشخصات پنجره دوجداره بزرگ

مقاومت در برابر شور بودن آب و هوا

به مناطقی که رطوبت بالا و آب و هوای شوری دارند، به اصطلاح می‌گویند رطوبت این شهرها شور است، تقاضا برای پنجره‌های UPVC در این مناطق بسیار بالاست و با وجود شور بودن آب و هوا در این مناطق این پنجره‌ها می‌توانند ظاهر براق خود را حفظ کنند.

ضد آب بودن پنجره دوجداره بزرگ

ضد آب بودن پنجره ها نیز از مهم ترین فاکتور ها برای مقابله با باران های موسمی شدید در این مناطق اند. پنجره های کشویی از لحاظ عایق بندی از نمونه های دیگر ضعیف تر بوده که باید به خوبی عایق بندی شوند. در نهایت در تارادیس، جزئیات، تفاوت ها را می سازند.

از کجا بخریم؟

انواع پنجره های دوجداره بزرگ مناسب ویلاهای شمال کشور و مناطق شرجی و مرطوب را می توانید از گروه تخصصی زاگرس خریداری کنید. زیرا این مجموعه از بهترین برندهای پروفیل آلومینیوم همچنین بهترین برندهای پروفیل یو پی وی سی در ساخت پنجره های ویلایی استفاده می نماید. همچنین بهترین یراق آلات وارداتی ترک یا آلمانی از برندهای مطرح در ساخت درب و پنجره های دوجداره تارادیس به کار گرفته می شوند. دارا بودن خط تولید اختصاصی تارادیس مجهز به ماشین آلات پیشرفته و به روز وارداتی از دیگر مزایای خرید از گروه تخصصی زاگرس می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان گروه زاگرس مشورت نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *