نحوه کارکرد شیشه دوجداره چگونه است؟

نحوه کارکرد شیشه دوجداره

شیشه دوجداره نسبت به شیشه های تک جداره از نظر انرژی کارآمدتر است، سر و صدا را به طور موثرتر کاهش می دهد و ایمن تر است، اما واقعا نحوه کارکرد شیشه دوجداره چگونه است؟

پنجره های دوجداره واحد مهر و موم شده از دو جداره شیشه ای تشکیل شده است که توسط یک میله جداکننده در اطراف جدا شده اند و لایه ای از هوا یا اخیراً گاز آرگون را در شکاف ایجاد می کنند. حتی بیشتر از خود شیشه، این لایه مهمترین بخش فرآیند عایق کاری است.

نحوه کارکرد شیشه دوجداره

1. شیشه در واقع رسانای گرما است

به خودی خود، یک پنجره تک شیشه ای، مانند آنهایی که در یک پنجره تک جداره می بینید، رسانای عالی گرما است. این بدان معناست که اگر دمای یک طرف لیوان از دمای طرف دیگر کمتر باشد، گرما از سمت گرمتر به سمت سردتر از شیشه عبور می کند.

در عمل، این بدان معناست که گرمای اتاقی که برای گرم کردن آن پول و انرژی صرف می‌کنید، از شیشه عبور می‌کند، جایی که در هوای بیرون تلف می‌شود.

2. استفاده از گاز به عنوان عایق

از آنجایی که شیشه رسانای خوبی است، در واقع معرفی پنجره دوم نیست که اتلاف حرارت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در عوض، این لایه گاز محبوس شده بین شیشه ها است که به عنوان یک مانع عایق عمل می کند. خواص عایق بودن گازها برای نحوه عملکرد شیشه دوجداره اساسی است.

به طور سنتی، گاز مهر و موم شده بین شیشه ها به سادگی هوا بوده است. این پنجره‌های دوجداره گرما را به همان روشی که لایه‌ای از لباس‌های پشمی گرما را در کنار پوست شما به دام می‌اندازد، جذب می‌کنند. هوا عایق بسیار بهتری نسبت به شیشه است و می تواند اتلاف حرارت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

با این حال، گاز آرگون تنها 67 درصد رسانایی هوا را دارد که باعث می‌شود در حفظ گرما حتی بهتر شود. به همین دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان مدرن پنجره دوجداره ، از جمله KLG Rutland، عایق بهبود یافته ای را که آرگون ارائه می دهد، همراه با شیشه های با تابش کم بسیار کم مصرف را انتخاب می کنند. این دارای یک پوشش نقره ای نامرئی است که به طور چشمگیری انتقال حرارت را کاهش می دهد و گرمای داخلی را به اتاق شما بازتاب می دهد.

نحوه کارکرد شیشه دوجداره

3. به حداقل رساندن رسانایی در جاهای دیگر

در حالی که لایه گاز بین شیشه ها عایق خوبی است، شیشه های دوجداره سنتی همچنان گرما را از طریق رسانایی از دست می دهند. در پنجره‌های قدیمی‌تر، جداکننده‌های آلومینیومی بین شیشه‌ها قرار می‌گرفتند تا واحد را آب‌بندی کنند، اما جداکننده‌های فلزی در واقع گرما را بین دو شیشه هدایت می‌کنند. این اسپیسرها اجازه می‌دهند که گرما از لایه داخلی به بیرون منتقل شود، حتی اگر برای عبور از لایه هوا یا آرگون تلاش کند، و  از کارکرد مؤثر شیشه‌های دوجداره قدیمی جلوگیری می‌کند.

با این حال، این مشکل با سبک های جدیدتر شیشه دوجداره که می توانید از تولیدکنندگان مبتکر مانند KLG Rutland خریداری کنید، برطرف می شود. این پنجره های بهبودیافته از فناوری Warm Edge استفاده می کنند که به جای آلومینیوم از جداکننده های پلاستیکی عایق استفاده می کند. جدا کننده های پلاستیکی کامپوزیت مانع دیگری در برابر هر گرمایی که سعی می کند از پنجره عبور کند تشکیل می دهد و یک لایه کامل عایق بین شیشه ها ایجاد می کند.

نحوه کارکرد شیشه دوجداره

خانه خود را گرم تر و ایمن تر کنید.نحوه کارکرد شیشه دوجداره

پس شیشه دوجداره چگونه کار می کند؟ ارتباط بسیار کمی با شیشه اضافی دارد: همه اینها در لایه عایق گاز و فاصله بین شیشه ها است. هرچه فناوری آن عایق بهتر باشد – آرگون و پلاستیک به جای هوا و آلومینیوم – پنجره های شما بهتر در حفظ گرما خواهند بود.

همچنین کاهش نویز و مزایای امنیتی برای داشتن دو شیشه شیشه به جای یکی وجود دارد. شیشه دوجداره واقعاً یک ارتقاء همه جانبه است. 

برای مشاوره در زمینه خرید پنجره دوجداره و شیشه دوجداره با متخصصان ما در گروه تعمیرات تخصصی زاگرس تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *