معرفی چسب سیلیکون و ماستیک

معرفی چسب سیلیکون ماستیک

بدیهی است که برای شناخت کاربردها و ویژگی‌های یک محصول ابتدا باید با ماهیت و چیستی آن آشنا شویم. چسب‌های سیلیکون و ماستیک طی ساخت و ساز ساختمان‌ها و حتی وسایل و ابزار آلات گوناگون به عنوان درزگیر مورد استفاده قرار می‌گیرند. عملکرد این چسب‌ها به گونه‌ای است که می‌توانند مانع رسیدن رطوبت و عوامل خارجی به درز و شکاف شده و همچنین موجب دوام و ماندگاری بیشتر محصول و دستگاه مورد نظر ‌شوند. لازم به ذکر است که در هنگام استفاده از این چسب‎ها اندازه درز و شکاف مهم است. از اینرو به معرفی معرفی چسب سیلیکون ماستیک میپردازیم.

در حالت‌های طبیعی و طبق تجربه بهتر است برای درزگیری شکاف‌های بیشتر از ۲ میل و کمتر از ۵ میل از این چسب‌ها استفاده شود. در صورت کمتر یا بیشتر بودن ابعاد و اندازه شکاف، ممکن است چسب به خوبی عمل نکند و نتیجه دلخواه برای مشتری و مصرف‌کننده به دست نیاید. طرز به کارگیری این چسب‌ها بسیار آسان و ساده است و نیاز به مهارت یا ابزارآلات خاصی ندارد و افراد در هر شرایطی می‌توانند آن را به کار گیرند.

تفاوت‌های چسب سیلیکون و ماستیک

ممکن است افراد طی آشنایی‌های اولیه با انواع چسب سیلیکون و ماستیک تصور کنند که این دو محصول ویژگی‌ها و کاربرد‌های مشابهی دارند؛ اما نگاهی دقیق‌تر‌ به این محصولات ما را از‌ وجود تمایز میان آن دو با خبر می‌کند. از ویژگی‌های برجسته چسب سیلیکون می‌توانیم به خاصیت ارتجاعی محصول، دوام و عدم واکنش‌پذیری آن اشاره کنیم که موجب عدم نفوذ عوامل خارجی، عدم فساد و خرابی طی بلند مدت می‌شود. اگرچه چسب ماستیک نیز این ویژگی‌ها را تا حد زیادی دارد؛ اما چسب سیلیکون در هنگام استفاده عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

انعطاف‌پذیری بالای چسب سیلیکون موجب می‌شود تا سازندگان ابتدا درز و شکاف مورد نظر را با چسب سیلیکون پوشش دهند و سپس برای تثبیت نفوذناپذیری از چسب ماستیک استفاده کنند. چسب سیلیکون مقاومت بیشتری نسبت به چسب ماستیک در برابر اشعه‌های مختلف، فشار و حرارت بالا دارد و همواره سهم استفاده از آن طی فعالیت‌های مختلف بیشتر از چسب ماستیک است.

توصیه ما به مصرف‌کنندگان استفاده همزمان از هر دو چسب در پروفیل های upvc است؛ زیرا هر یک مکمل دیگری است و در اثر استفاده همزمان از هر دو نتیجه مطلوبی حاصل می‌شود و با گذر زمان نیز مشکلی ایجاد نمی‌شود. به طور مثال، یکی از مزایای استفاده از چسب ماستیک داشتن ساختاری نازک است که طی استفاده، زیبایی سطح مورد نظر را حفظ کرده و دچار فرسودگی و ترک‌خوردگی نیز نمی‌شود.

درزگیری ایمن با چسب‌های سیلیکون و ماستیک

کاربردهای چسب‌ ماستیک و سیلیکون

ویژگی‌های بی‌شمار انواع چسب سیلیکون و ماستیک منجر می‌شود تا استفاده از این محصول در صنایع مختلف گسترش پیدا کند و روزبه‌روز کاربرد‌های بیشتری برای آن شناسایی شود. طی دهه اخیر استفاده از این چسب‌ها روند صعودی داشته است و تولیدکنندگان بسیاری به منظور تأمین نیاز بازار اقدام به تولید و عرضه آن در مقادیر انبوه کرد‌ه‌اند.

یکی از کاربردهای چسب‌ ماستیک و سیلیکون، پس از تولید پنجره دوجداره و طی ساخت و ساز ساختمان و واحد‌های مسکونی و تجاری است. در این حالت، پس از رگلاژ پنجره دوجداره درزهای عبور هوا به خوبی شناسایی می‌شوند و سپس در اولین مرحله، با چسب سیلیکون و در مرحله بعدی با چسب ماستیک پر می‌شوند. این امر علاوه بر استحکام‌بخشی به درب یا پنجره، موجب نفوذ حداقلی هوا و عوامل بیرونی و حفظ محیط از سرما و گرمای بیرون می‌شود.

از چسب‌های سیلیکون و ماستیک علاوه بر درزگیری، هنگام تعویض پنجره دوجداره یا تعویض پنجره قدیمی با دوجداره، در پشت‌بام‌ها و در سرویس بهداشتی که در تماس طولانی مدت با آب قرار دارند، نیز استفاده می‌شود. درزبندی کانال‌ها و لوله‌های انتقال آب یکی دیگر از کاربردهای چسب ماستیک و سیلیکون است که از آلودگی آب طی انتقال و نشت آن به بیرون لوله جلوگیری می‌کند.

نفوذ حداقلی عوامل خارجی پس از استفاده از چسب سیلیکون

نکات مهم هنگام استفاده از چسب سیلیکون و ماستیک

اگرچه استفاده از چسب‌های سیلیکون و ماستیک نیازمند دستگاه یا مهارت خاصی نیست؛ اما نکاتی وجود دارند که در صورت اطلاع از آن‌ها و استفاده اصولی می‌توانیم بازدهی و عملکرد این چسب‌ها را تا حد زیادی افزایش دهیم. پیش از هرگونه اقدام برای استفاده از چسب سیلیکون و ماستیک، بهتر است سطح مورد نظر و درز و شکاف به طور کامل تمیز و پاکسازی شود. وجود گرد و غبار و آلودگی‌هایی مانند چربی موجب عدم عملکرد مناسب چسب می‌شوند و ممکن است چسب طی مدت کوتاهی فرسوده شود.

پس از پاکسازی کامل سطح و شکاف، ابتدا به آرامی چسب را روی شکاف یا درز قرار می‌دهیم و آهسته روی سطح حرکت می‌کنیم و مقدار مناسبی از چسب را روی درز قرار می‌دهیم؛ زیرا کم و زیاد شدن مقدار چسب نیز از بازدهی آن کم می‌کند. بلافاصله با کاردک یا دست خیس چسب را روی سطح صاف می‌کنیم تا سطح همواری ایجاد شود و ضخامت زیاد چسب ظاهر نامطلوبی ایجاد نکند.

پس از انجام تمامی این مراحل ضروری است تا سطح مورد نظر ۶ الی ۱۰ ساعت کاملا خشک باقی بماند؛ زیرا تماس رطوبت با سطح موجب شسته شدن چسب و باز ماندن درز و شکاف می‌شود. پس از خشک شدن کامل آن افراد با اختیار خود می‌توانند روی آن را رنگ کنند تا ظاهر یکدست‌تری در سطح ایجاد شود. در صورت استفاده اصولی از این چسب‌ها، می‌توان از از عدم نفوذ رطوبت و عوامل تخریب‌کننده به سطح  آسوده خاطر بود.

بهترین چسب‌های خمیری سیلیکونی

قیمت چسب سیلیکون و ماستیک

ممکن است هنگام مراجعه به بازار برای خرید چسب سیلیکون و ماستیک با قیمت‌های گوناگونی مواجه شویم. وجود قیمت‌های متغیر موجب شکل‌گیری این سؤال در ذهن ما می‌شود که علت تفاوت قیمت میان آن‌ها چیست؟

یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در قیمت‌گذاری چسب‌های سیلیکون و ماستیک، درجه‌بندی کیفی آن ‌است؛ به طوری که انواع چسب‌های درجه یک نسبت به چسب‌های درجه دو و سه از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

عامل دیگر در قیمت‌گذاری چسب‌ها، ابعاد و اندازه بسته‌بندی آن‌ها است. این چسب‌ها در اندازه‌های ۳۰۰ گرمی، ۵۰۰ گرمی، ۱۰۰۰ گرمی و غیره در بازار یافت می‌شوند تا مشتریان متناسب با نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشند.

به طور کلی، چسب سیلیکون و ماستیک از حداقل قیمت ۱۵۰۰۰ تومان در بازار یافت می‌شوند که تحت تأثیر عوامل مختلفی تا قیمت‌های بالاتر آن نیز در بازار به فروش می‌رسد. برای خرید یک محصول درجه ‌یک با قیمت مناسب، بهتر است هنگام خرید به اعتبار و کیفیت تولیدکنندگان داخلی توجه کنیم تا با پرداخت هزینه دچار ضرر و زیان مالی نشویم.

درزگیری کاشی‌های حمام با چسب ماستیک

نحوه خرید و دستیابی به چسب سیلیکون و ماستیک

روش‌های متعددی برای فروش و عرضه انواع چسب سیلیکون و ماستیک باکیفیت ایجاد شده‌است تا افراد متناسب با شرایط خود بهترین روش را انتخاب کنند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محصول دلخواه خود دست یابند. یکی از مطمئن‌ترین و رایج‌ترین روش‌های خرید چسب، مراجعه حضوری به مراکز فروش است.

در این روش، امکان مشاهده مستقیم محصول فراهم شده است و مشتریان می‌توانند با پرسش و پاسخ از فروشندگان از ویژگی‌ها، نحوه استفاده، انواع مختلف چسب و قیمت‌های متغیر آن اطلاع کامل کسب کنند. این روش امکان خریدی مطمئن، رضایتبخش و با آگاهی کامل را برای مشتریان فراهم می‌کند.

برای مشتریانی که با کمبود وقت مواجه هستند، امکان خرید غیرحضوری فراهم شده‌ است تا آن‌ها بتوانند بدون اتلاف وقت، محصول مورد نظر را درب منزل دریافت کنند. در این صورت، مشتریان می‌توانند با برقراری تماس تلفنی با مشاوران فروش صحبت کرده و پس از رفع ابهامات، اقدام به سفارش محصول و پرداخت هزینه درب منزل کنند.

صاحبان مغازه و‌ خرده‌فروشان نیز به منظور کسب سود بیشتر طی خرید و فروش می‌توانند به مراکز پخش و تولیدی‌های چسب سیلیکون و ماستیک مراجعه کنند. در این صورت، آن‌ها می‌توانند مقادیر عمده چسب را بدون واسطه و با قیمت مناسب‌تری خریداری کرده و در نتیجه، سود بیشتری هنگام رساندن محصول به دست مشتری کسب کنند.

استفاده از چسب سیلیکون در سطوح آشپزخانه

چسب فوم (پلی اورتان)

پلی اورتان کاربرد زیادی در عایق کاری ساختمان‌ها دارد. گفته می‌شود فوم پلی اورتان بهترین عایق شناخته شده است از نظر ضریب انتقال حرارت است از فوم برای درزبندی اولیه درب و پنجره دوجداره استفاده میشود.

چسب ماستیک

ماستیک از درصدی سیلیکون و ماده ای بتونه مانند در رنگهای سفید سیاه و قهوه ای چند رنگ دیگر موجود است. از ماستیک برای درزبندی در ساختمان همینطور درب و پنجره دوجداره استفاده میشود.

چسب سیلیکون

به دلیل مقاومت بالا که در برابر رطوبت دارند، بهترین انتخاب، درز بندی پنجره دوجداره و درزهای اطراف وان های حمام، سرویس های بهداشتی و سینک های ظرفشویی می باشند. این چسب ها همچنین برای فضاهای خارجی ساختمان جهت محافظت از رطوبت و سایر عوامل آب و هوایی مناسب می باشند. چسب های سیلیکونی بر روی سطوح مختلف سنگی، سرامیکی، شیشه ای، پلاستیکی، فلزی و…  استفاده می شوند.

نتیجه گیری معرفی چسب سیلیکون ماستیک

اگرچه تفاوت‌های جزئی میان انواع چسب سیلیکون و ماستیک باکیفیت وجود دارد، اما به کارگیری همزمان آن‌ها باعث ارتقا سطح کیفی فرایند درزگیری می‌شود. هر یک از این چسب‌ها علاوه بر درزگیری از رشد کپک و قارچ در شکاف و محل مورد نظر جلوگیری می‌کنند و به این ترتیب دچار فساد و ترک‌خوردگی سطح نمی‌شود.

قیمت‌های متغیر این محصول در مراکز فروش موجود شده است تا بتوانیم با مراجعه حضوری یا انتخاب خرید غیرحضوری از ویژگی‌ها و‌ نوع برند چسب اطلاع پیدا کنیم و سپس اقدام به خرید کنیم. در این راستا، یکی از معتبرترین مراکز فروش آنلاین بردیا پنجره است که علاوه بر فروش وسایل و تجهیزات مختلف ساختمانی، چسب‌های سیلیکون و ماستیک را با قیمت به صرفه و کیفیت بالا در اختیار مشتری قرار میدهد. فروش انواع چسب مخصوص درب و پنجره دوجداره، فوم، سیلیکون و ماستیک توسط گروه بردیا پنجره انجام میگیرد. با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *