مزایا و معایب شیشه دوجداره

مزایا و معایب شیشه دوجداره

مزایا معایب شیشه دوجداره

شیشه دوجداره از دهه 1970 وجود داشته است. و به عنوان یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین پیشرفت هایی که می توانید در خانه خود انجام دهید، معرفی می شود. به همین دلیل است که بسیاری از ما با تعجب متوجه می شویم که تعدادی از افراد وجود دارند. که هنوز در تلاشند با پنجره های تک جداره اکتفا کنند. علیرغم قوانین متعددی که برای اطمینان از تجهیز خانه‌ها به پنجره‌های دوجداره با کیفیت بالا وجود دارد. به نظر می‌رسد که شیشه‌های تک جداره غیرقانونی نیستند.

شیشه دوجداره چیست؟

شیشه دوجداره در اصل پنجره ای است که به جای یک شیشه، دو شیشه دارد. این دو ورقه شیشه با یک حفره هوا در وسط جدا شده اند. بسیار شبیه به یک ساندویچ، و این محفظه هوا با گاز عایق پر می شود تا اتلاف حرارت را کاهش دهد.

هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که چه زمانی شیشه دوجداره اختراع شد، هم به آمریکای دهه 1930 و هم به امپراتوری روم مرتبط بوده است. اما واقعاً در دهه های 1970 و 80 ظاهر شد. تا حدی به لطف رواج شیشه‌های دوجداره در آمریکا، مردم واقعاً شروع به دیدن مزایای شگفت‌انگیز آن کردند. و این زمانی بود که به جریان اصلی تبدیل شد.

مزایا معایب شیشه دوجداره

اگرچه داشتن پنجره های تک جداره کاملاً غیرقانونی نیست، اما از آوریل 2002، مقررات. ساختمانی برای بهبود بهره وری انرژی برای تمام شیشه های جایگزین اعمال شده است. این به این معنی است که اگر به فکر تعویض شیشه خود هستید، باید ثابت کنید که با مقررات خاص شیشه. دوجداره که توسط دولت تنظیم شده است، مطابقت داشته اید. 

تمامی ساختمان‌های جدید نیز باید به این مقررات جدید پایبند باشند ، به این معنی که اکنون شیشه‌های. دوجداره به عنوان استاندارد در تمام ساختمان‌های جدید ارائه می‌شود. برای صاحبخانه ها، به لطف استانداردهای حداقل انرژی جدید (MEES) که. توسط دولت در انگلستان و ولز تعیین شده است، املاک اجاره ای باید قبل از اجاره ملک، شیشه های. تک جداره را با شیشه های دو جداره جایگزین کنند.

اگر به فکر تعویض پنجره های تک جداره خود با شیشه های دوجداره هستید، احتمالاً بد نیست کمی در مورد تمام مزایای آن بدانید. شیشه دوجداره می تواند کارهای شگفت انگیزی را برای شما و خانه شما انجام دهد، از حفظ گرما گرفته تا صرفه جویی در هزینه . بیایید از مزایای آن استفاده کنیم: 

مزایای پنجره دوجداره چیست؟

  • گرما

نصب پنجره دو جداره نه تنها عایق حرارتی است. بلکه می تواند گرما را جذب کرده و در طول ماه های زمستان آن را حفظ کند.

  • هزینه

مزایای حفظ حرارت شیشه دوجداره نیز می تواند تأثیر مثبتی بر جیب شما داشته باشد. در دراز مدت پول بیشتری پس انداز خواهید کرد زیرا در نهایت پول کمتری برای گرمایش خرج خواهید کرد. 

  • ایمنی

شکستن پنجره‌های دو جداره سخت‌تر است و محکم‌تر از پنجره‌های تک جداره می‌شوند. این بدان معناست که اگر در خانه خود شیشه دوجداره نصب کنید، امنیت خانه شما بیشتر خواهد شد. 

  • سر و صدا 

شیشه دوجداره با کیفیت خوب برای کاهش صدا و همچنین حفظ گرما طراحی شده است. این بدان معناست که با نصب صحیح، شیشه دوجداره می تواند خواب شبانه بسیار بهتری را برای شما فراهم کند.   

شیشه دوجداره با کیفیت خوب برای کاهش صدا و همچنین حفظ گرما طراحی شده است. این بدان معناست که با نصب صحیح، شیشه دوجداره می تواند خواب شبانه بسیار بهتری را برای شما فراهم کند.   

اگر به دلیل اینکه در یک منطقه بسیار پر سر و صدا زندگی می کنید. برای خوابیدن مشکل دارید، درباره لمینت شیشه ای SGG Stadip Silence با ما صحبت کنید . ارزان ترین گزینه آلودگی صوتی را حداقل 35 دسی بل کاهش می دهد!

امروز از ابزار طراحی پیشرفته ما دیدن کنید تا راه حل کامل پنجره دو جداره خود را شخصی سازی کنید. 

چرا برخی از خانه ها شیشه دوجداره ندارند؟ 

بسیاری از مردم هنوز هم ترجیح می دهند که پنجره های تک جداره خود. را به جای نصب بسیار کارآمدتر و مقرون به صرفه تر شیشه های دوجداره نگه دارند. برای این موضوع دلایل گوناگونی وجود دارد. 

برخی از افراد احساس می‌کنند که هزینه نصب بر صرفه‌جویی درازمدت صورت‌حساب‌های انرژی آن‌ها بیشتر است، برخی دیگر نگران هستند. که پنجره‌های جدید به خوبی پنجره‌های سنتی به نظر نرسند، و برخی در مورد تمام نکات مثبتی که با نصب به همراه دارد اطلاعی ندارند. دو جداره. 

برای کسانی که در خانه های فهرست شده یا در مناطق حفاظت شده زندگی می کنند، به روز رسانی پنجره های خود بسیار دشوار بود. این به این دلیل است که مقررات مختلفی وجود دارد که شما را ملزم به حفظ شخصیت اصلی ساختمان می کند. با این حال، بسیاری از گزینه‌های پنجره‌های میراث آلومینیومی. و یو پی وی سی در ساختمان‌های فهرست‌شده پذیرفته می‌شوند، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر امروز با ما صحبت کنید.

مزایا معایب شیشه دوجداره

آیا پنجره دوجداره معایبی دارد؟

نصب شیشه دوجداره مزایای مختلفی دارد، اما چند نکته منفی وجود دارد. که باید قبل از تصمیم گیری در مورد مناسب بودن یا نبودن شیشه دوجداره در نظر گرفته شود. 

  • هزینه

پنجره‌های دوجداره گرمای بیشتری نسبت به شیشه‌های تک جداره حفظ می‌کنند، به این معنی که در درازمدت هزینه کمتری برای گرم کردن خانه‌تان خواهد داشت. با این حال، بسیاری از مردم هزینه اولیه نصب شیشه دوجداره را از بین می‌برند و حتی ترجیح می‌دهند. با استفاده از بخاری‌های برقی، گرمای اضافی را برای خانه‌های خود فراهم کنند، بخاری‌هایی که به دلیل ناکارآمدی و هزینه‌شان مشهور هستند. 

  • نگاه 

برای کسانی که در دوره و املاک ذکر شده زندگی می کنند، این نگرانی وجود دارد. که نصب پنجره های دوجداره نه تنها هزینه بیشتری نسبت به نصب استاندارد داشته باشد. بلکه انجام این کار به مجوز برنامه ریزی نیاز دارد و ممکن است ظاهر و ویژگی اصلی را از بین ببرد. ویژگی. 

.
  • گرما 

شاید فکر کنید بهترین چیز در مورد شیشه دوجداره این است. که خانه شما را برای مدت طولانی تری گرمتر نگه می دارد، اما برای بسیاری از افراد، گرما یکی از مضرات شیشه دوجداره است. برای کسانی که در آب و هوای گرمتر زندگی می کنند، یا برای افرادی که به طور طبیعی گرم می شوند. ایده حفظ گرمای بیشتر در واقع بیشتر یک کابوس است تا یک رویا. 

  • مشکلات مربوط به تعمیرات 

برخی از افراد بدون اطلاع و کمک یک مجری معتبر شیشه دوجداره نصب می کنند. در حالی که این امر باعث صرفه جویی در هزینه نصب می شود، اما خطر نصب نامناسب و آسیب به شیشه وجود خواهد داشت. اگر مشکلی در آب بندی وجود داشته باشد، این امر می تواند باعث تراکم بین شیشه ها شود که تعمیر آن دشوار است. در واقع، احتمالاً جایگزین کردن آن به جای تعمیر بسیار ساده تر و مقرون به صرفه تر است. 

چه زمانی باید شیشه دوجداره خود را تعویض کنم؟

شیشه دوجداره در صورت نصب صحیح می تواند برای مدت طولانی بدون هیچ مشکلی دوام بیاورد. تخمین زده می شود که پنجره های دوجداره با کیفیت می توانند. حدود بیست یا سی سال دوام بیاورند، اما هنوز عمر محدودی دارند و به ناچار نیاز به تعویض دارند. راه های مختلفی برای تشخیص اینکه آیا شیشه دوجداره شما نیاز به تعویض دارد یا خیر وجود دارد، همیشه موارد زیر را بررسی کنید: 

  1. پیش نویس های اطراف پنجره های شما
  2. نشت ویندوز 
  3. تراکم 
  4. ترک یا خراش در شیشه
  5. افزایش قبوض انرژی
  6. مشکل در باز و بسته کردن ویندوز
  7. اگر به فکر تعویض پنجره های خود هستید، امروز با یکی از کارشناسان دوستانه ما تماس بگیرید. تا در مورد راه حل های مدرن شیشه دوجداره ما اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

گروه مشاوران تعمیرات تخصصی زاگرس برای بررسی مزایا معایب شیشه دوجداره در خدمت شماست. هرگونه سوال در مورد تعمیر و خرید پنجره دوجداره را می توانید از ما بپرسید.

مزایا معایب شیشه دوجداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *