آشنایی با مزایای پنجره های سه جداره

مزایای پنجره سه جداره

مزایای پنجره سه جداره// آیا باید به جای شیشه دوجداره به سراغ شیشه سه جداره رفت؟

از نظر ما، به طور کلی، بله.

هنگام استفاده از سیستم های ما،  عملکرد حرارتی  یک پنجره سه جداره  معمولاً 40-50٪ بهتر  از نسخه دو جداره  است ، اما  معمولاً فقط  10-15٪ گران تر است. کاهش نویز نیز بسته به شیشه استفاده شده می تواند بهتر باشد.

این عملکرد حرارتی بهبود یافته در نتیجه عایق اضافی ارائه شده توسط صفحه سوم شیشه و لایه اضافی گاز آرگون ارائه می شود. این را با یک قاب کارآمد حرارتی همراه کنید و یک پنجره واقعاً با کارایی بالا خواهید داشت.

زمینه

با تشدید مقررات و افزایش هزینه‌های انرژی، ساختمان‌ها در طول سال‌ها کارآمدتر شده‌اند. تاثیرات زیست محیطی نیز یک عامل است. حدود 22 درصد از تولید گاز گلخانه ای کشور از منازل مسکونی و گرمایش خانگی حاصل می شود (منبع آمار ملی ). کاهش نیازهای گرمایشی با کارآمد کردن خانه‌ها از نظر حرارتی تا حد امکان، به وضوح این سطح را کاهش می‌دهد. 

پنجره ها و درها نقش کلیدی در دستیابی به این امر ایفا می کنند. در بیشتر خانه ها 20 تا 25 درصد گرما از طریق پنجره ها و درها از بین می رود.

بنابراین، پنجره‌ها و درها از نظر حرارتی کارآمد دارای مزایای زیر هستند:

  • خانه خود را به طرز محسوسی راحت تر کنید
  • قبوض گرمایشی را کاهش دهید
  • کاهش تولید کربن و گازهای گلخانه ای

با این حال این هنوز به این معنی است که 75٪ یا بیشتر از گرمای شما از طریق دیوارها، کف و سقف تلف می شود. کارآمدتر کردن این نواحی با وجود عایق کاری بهتر و عایق کاری بهتر برای ایجاد خانه ای کم انرژی و استفاده از مزایای استفاده از پنجره های سه جداره با کارایی بالا ضروری است. Norrsken یک رویکرد جامع را برای پوشش حرارتی ساختمان شما به عنوان بخشی از مشخص کردن پنجره ها و درها توصیه می کند. 

راحتی

با مقادیر U در منطقه 0.8 یا بهتر، پنجره‌ها و درهای سه جداره Norrsken کمتر از نیمی از گرمای محصولات معمولی دوجداره را از دست خواهند داد. بنابراین پنجره های سه جداره عملکرد حرارتی بسیار بهتری نسبت به پنجره های دو جداره ارائه می دهند. 

همانطور که در بالا ذکر شد، این مزیت تنها زمانی کاملاً محقق می شود که آنها به عنوان بخشی از یک  پوشش کل ساختمان از نظر حرارتی کارآمد قرار گیرند. به عبارت دیگر، نصب آنها در یک خانه بهبود نیافته، خشکی و عایق بندی ضعیف احتمالاً ارزشی نخواهد داشت. 

از سوی دیگر، هنگامی که آنها در یک خانه خوب طراحی شده و عایق بندی شده با گرمایش کارآمد و در حالت ایده آل، تهویه بازیابی گرما قرار می گیرند، مزایایی که به ارمغان می آورند بسیار فراتر از آن چیزی است که اعداد عملکرد ساده می توانند نشان دهند. حین یک روز سرد، شیشه داخل یک پنجره سه جداره چندین درجه گرمتر از شیشه دو جداره است. 

در زیر مدل‌های حرارتی پنجره‌های دوجداره و سه جداره با عملکرد بالا نشان داده شده‌اند که در بیرون ۰ درجه و در داخل ۲۱ درجه است. در هر دو مورد سردترین قسمت شیشه در پایین شیشه است. دمای شیشه داخلی مدل سه جداره 2.5 تا 3 درجه در کل سطح آن نسبت به نسخه دو جداره گرمتر است. این دمای صفحه داخلی بر هوای در تماس با آن تأثیر می گذارد. این به احساس راحتی بیشتر در داخل، حداقل همرفت هوا در داخل و احساس عدم توانایی در تشخیص میزان سرمای بیرون تبدیل می شود. داخل آن همیشه گرم و راحت است.

تصویر حرارتی که از دست دادن گرما از طریق پنجره ها را نشان می دهد. پنجره ها و درها 20 تا 25 درصد از اتلاف حرارت را در یک خانه معمولی تشکیل می دهند.

“…بسیاری از پنجره های سه جداره ما دارای U-value کمتر از 0.8 W/(m²K) هستند – 50% بهتر از بهترین پنجره های دو جداره.”


این شکل ها عناصر یک پنجره سه جداره با عملکرد بالاصفحه را نشان میدهد

یک پنجره دو جداره – دمای داخلی شیشه را هنگامی که در خارج 0 درجه سانتیگراد و در داخل 21 درجه سانتیگراد است نشان می دهد

یک پنجره سه جداره – دمای داخلی شیشه را در زمانی که بیرون 0 درجه سانتیگراد و در داخل 21 درجه سانتیگراد است نشان می دهد.

U-VALUES

U-value معیاری برای اتلاف گرما از طریق یک ماده است و برای اندازه گیری میزان موثر بودن عناصر پارچه ساختمان به عنوان عایق استفاده می شود. یعنی چقدر در جلوگیری از انتقال گرما از داخل به بیرون ساختمان موثر هستند. 

مقادیر U بر حسب وات بر متر مربع بر کلوین (یا سانتی‌گراد) (W/(m²K)) اندازه‌گیری می‌شوند. هر چه مقدار U کمتر باشد بهتر است. 30 سال پیش در بریتانیا، دیوارهای خانه های جدید باید دارای U-value 0.6 W/(m²K) یا بهتر باشند. بر اساس مقررات فعلی، آنها ملزم به داشتن یک مقدار U 0.18 یا کمتر هستند – بیش از 300٪ بهبود در عملکرد عایق. 

U-value برای پنجره ها و درها به طور مشابه در طول زمان تغییر کرده است. یک پنجره تک جداره دارای مقدار U حدود 5.0 است. پنجره‌های دوجداره اولیه دارای مقدار U 2.5 – 3 بودند. مقررات فعلی ساختمان بیان می‌کند که پنجره‌ها در یک خانه جدید باید دارای U-value 2.0 یا بهتر باشند – اگرچه باید گفت که این یک هدف بلندپروازانه نیست.

واحدهای دوجداره مدرن از شیشه کم انتشار (Low-E) و گاز آرگون یا کریپتون در حفره استفاده می کنند و بهترین پنجره های دو جداره می توانند U-value در منطقه 1.2 W/(m²K) داشته باشند. در مقابل، بسیاری از پنجره‌های سه جداره ما دارای U-value کمتر از 0.8 W/(m²K) هستند – 50% بهتر از بهترین پنجره‌های دوجداره.

مزایای پنجره سه جداره//مزایای پنجره سه جداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *