عمده دلایل نشت آب از پنجره دوجداره

تا کمی باران می آید، آب وارد محیط می شود. این اتفاق بسیار کلافه کننده است…
خاصیت و ماهیت استفاده از پنجره UPVC این است که عایق مناسب برای هر نوع آلاینده و آلودگی باشد. تا بدین لحظه بهترین روش شناخته شده استفاده از پنجره یو پی وی سی است.
ورود آب به داخل بنا اما معضلی است که نباید اصلاً در این محصولات رخ دهد، در ادامه به بررسی 3 دلیل نشت آب از پنجره دوجداره می ‌پردازیم.

سه دلیل نشت آب از پنجره دوجداره چیست؟

در حالت کلی علت ها متفاوت است. گاهی به دلیل عمر بالای پنجره، گاهی به علت اشتباه در نصب، کیفیت پایین محصول، رگلاژ نکردن و موارد دیگر می ‌تواند باشد. در هر مورد بررسی هر یک از عوامل الزامی است تا ایراد کار کاملا مشخص شود.
در نظر داشته باشید اگر بخار شیشه به دلیل رطوبت پس از گذشت مدتی به صورت قطره های آب بر روی دیوار جاری می شود، بهتر است ابتدا، دلایل بخار شیشه پی‌وی‌سی را بررسی کنید.

خرابی لاستیک و درزگیرها

نشت آب از پنجره دوجداره

در اکثر قسمت ‌های پنجره در لایه‌ های مختلف لاستیک‌ ها و دزرگیر هایی وجود دارد که برای افزایش سطح ایزوله سازی استفاده می ‌شود. این لاستیک‌ ها در تمامی گوشه ها و فاصله های موجود بین پروفیل و شیشه قرار می‌ گیرند.
فاسد شدن، خرابی، پوسیده شدن و پارگی می تواند از جمله دلایلی باشد که یک لاستیک از بین رفته و دیگر فضای ایزوله وجود نداشته باشد.
ایجاد یک درز و شیار باریک می تواند در نشت آب موثر باشد، کیفیت پایین لاستیک ها فاسد شدن آنها از دلایل متداول است.
راه حل) جایگزین کردن درزگیرها و لاستیک ها. اگر عمق خرابی گسترده بود، تعمیر پنجره یو پی وی سی توسط تعمیرکار پنجره دوجداره ایوان.

نصب غیر اصولی و عدم رگلاژ

نشت آب از پنجره دوجداره

مهمترین بخش کار که تاثیر بسیار زیادی در عمر و کارایی پنجره دوجداره دارد، نصب آن است. مراحل نصب بسیار مهم اند تمام عایق کاری ها، درزگیری ها، جای دهی مناسب و رگلاژ در این مرحله صورت می گیرد.
اگر به هر دلیلی نصب و رگلاژ پنجره توسط فردی ناشی صورت گیرد، باید انتظار نشت آب را از پنجره upvc داشت و اصلاً دور از انتظار نیست.
البته وارد کردن ضربات سنگین در طول زمان (استفاده نا مناسب و غیر اصولی) نیز همانند یک کاتالیزور در این شرایط عمل می کند. بهره گیری از خدمات نصب پنجره upvc ایوان بهترین تصمیم اتخاذ شده برای جلوگیری از این مورد است.


راه حل: بسته به میزان سطح و میزان خرابی باید بررسی صورت گیرد، رگلاژ کردن پنجره در 3 گام صورت می ‌گیرد. اگر موثر نبود باید بر اساس عمق کار تصمیم اتخاذ شود که نیازمند بازدید فنی است.

خرابی شیار تخلیه آب

نشت آب از پنجره دوجداره

پنجره یو پی وی سی که ساخته می شود. با هر ابعاد و سایز نیازمند شیار تخلیه آب است. وظیفه شیار تخلیه آب خارج کردن آب هایی است که به دلیل باران و یا رطوبت و مه در سطح پنجره ایجاد شده اند. شیار تخلیه آب در حین ساخت باید با ظرافت ایجاد شود تا بتواند به خوبی آب را جمع کرده و از گوشه ‌ها خارج کند. ساخت نامناسب و غیر اصولی شیار و یا اصلا در نظر نگرفتن آن از جمله دلایل نشت آب در پنجره دوجداره است.


راه حل) اگر در بررسی های کارشناسانه دلیل اصلی نشت آب، نبود شیار آب و یا ایراد در آن بود بسته به میزان و عمق کار تصمیم از تعمیر یا جایگزینی پنجره جدید متفاوت است.
شیار تخلیه از تعریق و بخار کردن پنجره دوجداره جلوگیری می کند…

خصوصیات و ویژگی های یک شیار تخلیه آب مناسب

شیار تخلیه آب بر اساس شرایط آب و هوایی و اقلیم جغرافیایی متفاوت است، اما استاندارد اولیه ای وجود دارد که رعایت آن الزامی است. وجود این قطعه برای مدیریت آب ورودی و جلوگیری از تعریق شیشه ها است.


نصب و در نظر گرفتن این. شیار باید کاملاً هوشمندانه و دقیق باشد. و آسیب رساندن به درزگیرها، لاستیک ها. و یا هر قطعه دیگری برای ایجاد این فضا، کاری بسیار اشتباه است.


1• ابعاد شیار باید حداقل بین ۲۵ تا ۳۰ میلی متر طول و ۵ میلی متر قطر داشته باشند
2• در هر یک متر مربع طول پنجره حداقل یک شیار تخلیه آب الزامی است
3• محل قرارگیری شیار تخلیه پایین پنجره در ضلع عرضی است
4• تفاوت در مسیر ورود و خروج آب در شیار الزامیست
5• فاصله شیار تخلیه تا گوشه پنجره باید حدود ۳۰ تا ۱۰۰ میلیمتر باشد
6• تقارن در ایجاد شیار تخلیه در طرفین پنجره الزامی است

کلام آخر

برای رفع خرابی حتما از کارشناس مجرب در این زمینه استفاده کنید و اگر در صورتی متوجه شدید که شدت آب بسیار کم است برای تعمیر و بررسی اقدام کنید. این کار باعث می شود تا از هزینه های اضافه جلوگیری شود. با ما تماس بگیرید.
به هیچ عنوان به افراد ناشی که برای رفع نشتی در پنجره دو جداره پیشنهاد افزایش شیار های تخلیه آب را می دهند و در همان محل با ابزار های ساده این کار را انجام می دهند، اعتماد نکنید. شکستن شیشه، از بین رفتن عایق ها و پارگی درز ها. و زهوار ها و در نهایت. خارج شدن از رگلاژ از دستاورد های این اعتماد نا به جا است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *