درب و پنجره دوجداره بالکن و تراس

استفاده از درب و پنجره دوجداره برای تراس و بالکن یکی از ضروری ترین اقدامات در هنگام ساختمان سازی به شمار می رود چرا که علاوه بر جلوگیری از هدر رفت انرژی می تواند عملکرد بسیار کاملی را برای تامین امنیت داشته باشد و از این روی امروزه بسیاری از سازندگان و همچنین مالکان ساختمان ها از پنجره های دوجداره و درب های UPVC و آلومینیومی برای این قسمت از ساختمان استفاده می کنند.

پنجره دوجداره به عنوان یک استاندارد مهم در ساختمان سازی شناخته می شود و سازندگان ملزم به رعایت قوانین در این خصوص می باشند. چرا پنجره دوجداره به عنوان یک استاندارد شناخته می شود؟ به این دلیل که رعایت مصرف بهینه حامل های انرژی در ساختمان ها به یک امر بسیار مهم تبدیل شده است و از آن جا که 40 درصد از هدر رفت انرژی از قسمت درب و پنجره ساختمان های قدیمی انجام می شد، ساختمان های جدید باید حتما از درب و پنجره دوجداره استفاده کنند. در ادامه این مقاله با شما همراه هستیم تا ضمن بررسی مزایایی که باعث می شود پنجره و درب های دوجداره برای تراس و بالکن مورد استفاده قرار گیرد، به بررسی بهترین محصولات برای این قسمت و برترین شرکت فعال در حوزه تولید این محصول با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

خصوصیات درب دوجداره برای بالکن یا تراس؟

وقتی درب یا پنجره دوجداره برای بالکن یا تراس انتخاب می‌شود، برخی خصوصیات مهم برای توجه و مدنظر قرار می‌گیرند. در زیر، به برخی از این خصوصیات اشاره می‌کنم:

  1. عایق‌بندی حرارتی: درب و پنجره دوجداره با عایق‌بندی حرارتی قوی می‌توانند نفوذ حرارت و انتقال حرارت از داخل به بیرون یا بالعکس را کاهش دهند. این ویژگی می‌تواند کاهش هزینه‌های گرمایش و سرمایش فضا را به همراه داشته باشد و راحتی حفظ دمای مناسب در بالکن یا تراس را فراهم کند.
  2. عایق‌بندی صوتی: در صورتی که بالکن یا تراس در نزدیکی مناطق پر رفت‌وآمد صدا قرار دارد، درب و پنجره دوجداره با عایق‌بندی صوتی مناسب می‌توانند کاهش نفوذ صدا را فراهم کنند و از نویز خارجی در داخل فضا جلوگیری کنند.
  3. مقاومت در برابر عوامل جوی: درب و پنجره دوجداره برای بالکن یا تراس باید مقاوم در برابر عوامل جوی باشند. آن‌ها باید قابلیت مقاومت در برابر باد، باران، آفتاب و تغییرات دمایی را داشته باشند تا بتوانند در طولانی مدت ماندگاری داشته باشند.
  4. امنیت: درب و پنجره دوجداره برای بالکن یا تراس باید دارای سیستم قفل امن و محکم باشند. این ویژگی می‌تواند از لحاظ امنیتی بالکن یا تراس شما را تقویت کند و دسترسی غیرمجاز را کاهش دهد.
  5. طراحی و زیبایی: طراحی و زیبایی پنجره و درب دوجداره نیز در بالکن یا تراس مهم است. آن‌ها باید با ظاهر و سبک بالکن یا تراس سازگار باشند و به جمال و زیبایی فضا کمک کنند.

بهتر است برای انتخاب درب و پنجره دوجداره برای بالکن یا تراس با تولیدکنندگان و نصابان معتبر و متخصص در این زمینه مشورت کنید تا ویژگی‌ها و نیازهای خاص فضای خود را در نظر بگیرید و انتخاب بهینه‌ای داشته باشید

درب دوجداره تراس

پنجره دوجداره برای تراس و بالکن چه مزایایی دارد؟

جلوگیری از ورود گرد و غبار و همچنین حشرات موذی به همراه عایق بندی صوتی و حرارتی را می توان از مهم ترین دلایلی دانست که باعث می شود بسیاری روی به استفاده از پنجره دوجداره برای تراس و بالکن بیاورند. همچنین جلوگیری از ورود باد و باران در کنار جلوگیری از ایجاد دمای بسیار بالا و پایین در قسمت بالکن و تراس باعث می شود تا بسیاری از این محصول استفاده داشته باشند. در ادامه به بررسی مزایای استفاده از درب و پنجره دوجداره برای بالکن و تراس می پردازیم :

  1. کاهش میزان مصرف انرژی : کاهش مصرف انرژی علاوه بر این که می تواند برای کشور یک امتیاز به شمار رود، باعث می شود تا صاحبان ملک نیز هزینه کمتری برای پرداخت هزینه حامل های انرژی بپردازند.
  2. جلوگیری از ورود اشعه ماوراء بنفش : اشعه UV می تواند برای سلامت بدن انسان بسیار مضر باشد و از این روی در بسیاری از بالکن ها و تراس ها برای جلوگیری از ورود این اشعه، از پنجره دوجداره استفاده می شود.
  3. آلودگی صوتی کمتر : به خصوص در شهرهای بزرگ نظیر تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز و غیره، میزان آلودگی صوتی بسیار بالاست و از این روی بسیاری از کاربران برای جلوگیری از ورود آلودگی صوتی به قسمت تراس و بالکن، از پنجره های دوجداره استفاده می کنند.
  4. آلاینده کمتر : ورود آلاینده ها یکی از دلایلی است که می تواند سلامتی بدن انسان را تهدید کند و شما می توانید برای جلوگیری از ورود آلاینده های هوا به داخل بالکن و تراس از پنجره دوجداره استفاده کنید.

با توجه به مزایای بیان شده، می توانیم انتظار داشته باشیم که درب و پنجره دوجداره می تواند یکی از بهترین انتخاب های پیش رو برای استفاده در محیط بالکن و تراس به شمار رود و همواره در دسترس شما خواهد بود.

چه مدل بازشو مناسب درب بالکن است؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای شما در خصوص انتخاب درب بالکن پیش بیاید، آن است که چه مدل بازشو باید انتخاب شود. شما می توانید دو انتخاب ریلی و لولایی را برای بازشو درب تراس داشته باشید که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. شما باید بر اساس میزان فضای بالکن و تراس نسبت به انتخاب بازشو اقدام کرده و از آن استفاده داشته باشید.

درب دوجداره بالکن

معایب و محاسن بازشو ریلی و لولایی تراس چیست؟

برای این که بتوانید بهترین نمونه بازشو را برای درب تراس و بالکن انتخاب کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در خصوص معایب و محاسن بازشو ریلی و لولایی تراس با شما صحبت داشته باشیم.

بازشو لولایی برای درب تراس و بالکن

بازشو لولایی را می توان یکی از مهم ترین و اصلی ترین انتخاب ها برای درب تراس و بالکن دانست که بیشتر از مدل دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع به دلیل عایق بندی عایق بندی بهتر در کنار هزینه مناسب تر، در صورتی که فضای بالکن بزرگ است، این نمونه درب بالکن و تراس می تواند گزینه ای مناسب تر باشد.

بازشو ریلی برای درب تراس و بالکن

نمونه دیگری که برای بازشو درب تراس و بالکن در نظر گرفته می شود را می توان محصولات ریلی دانست. در واقع این سری از بازشو ها با قیمتی بالاتر در بازار عرضه می شوند و عایق بندی آن ها به حدی نیست که از بازشوی لولایی انتظار می رود. این در حالی است که به دلیل عدم اشغال فضا، این سری از محصولات می توانند گزینه ای مناسب برای ساختمان ها باشند.

توجه به سایر نکات در هنگام خرید درب و پنجره دوجداره تراس و بالکن

یکی از مهم ترین نکاتی که در خصوص انتخاب یک درب و پنجره باید در نظر داشته باشید، آن است که شیشه ها متناسب با محیط جغرافیایی باشد. در صورتی که محیط سردسیر است، بهتر است پنجره ها به شیشه 6 میلیمتری مجهز شده باشند و همچنین از گاز آرگون در میان لایه های شیشه استفاده شده باشد.

انتخاب یراق آلات مناسب نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است و بر این اساس باید نسبت به خرید درب و پنجره دوجداره تراس و بالکن اقدام کنید. به طور کلی محصولات ترک و آلمانی موجود در بازار می توانند عملکرد بسیار خوبی را برای شما داشته باشند.

درب و پنجره دوجداره بالکن

بهترین برند درب و پنجره دوجداره برای تراس و بالکن

با توجه به تمامی نکات بیان شده در این مقاله باید توجه داشته باشید که انتخاب یک برند مناسب برای درب و پنجره دوجداره تراس و بالکن می تواند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد و ما در این خصوص پیشنهاد می کنیم که محصولات پنسا که از برترین نوع پروفیل UPVC و آلومینیوم تولید شده است را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. درب تراس و پنجره تراس تولید شده توسط این مجموعه با گارانتی و خدمات پس از فروش در دسترس شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *