تفاوت رنگ و لمینت پروفیل پنجره دوجداره

شاید در گذشته خیلی روی هماهنگ بودن رنگ‌ها در معماری حساسیتی وجود نداشت. از طرفی تنوع زیادی هم در مصالح ساختمانی نبود و این عامل هم مزید بر علت می‌شد تا سازه‌ها بسیار شبیه هم باشند؛ اما در دهه‌های گذشته تنوع زیادی در مصالح ساختمانی از نظر طرح و رنگ آن‌ها ایجاد شد و همین عامل باعث شد تا معماران بتوانند ایده‌های جذاب‌تری روی ساختمان‌ها پیاده کنند؛ به گونه‌ای که حتی می‌توانید رنگ پنجره دوجداره خود را هم با نمای ساختمان کاملاً هماهنگ کنید. ممکن است از خودتان بپرسید که چه تفاوت رنگ و لمینت پروفیل پنجره دوجداره وجود دارد و میزان تنوع آن چقدر است؟

upvc روش‌های تولید پروفیل لمینت

یکی از آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای تعویض پنجره معمولی با پنجره‌هایی که از لحاظ رنگ‌بندی مطابق با سلیقه‌ی مشتری هستند، رنگ‌آمیزی پروفیل با استفاده از رنگ‌های پایه‌ی آب، ریتارد روتینه است. این روش بیش از روش‌های دیگر مورد توجه متخصصان صنعت upvc قرار گرفته است که یکی از دلایل آن عدم‌تغییر در فرمولاسیون اولیه پروفیل upvc است.

در این روش ابتدا پروفیل سفید برش می‌خورد و مونتاژ می‌شود، سپس پنجره‌ی مونتاژشده جهت رنگ‌آمیزی به محیط مخصوصی منتقل می‌شود. فرایند رنگ‌آمیزی باید در فضایی سرپوشیده و بدون گرد و غبار، به وسیله‌ی پیستوله انجام شود. ایراد اساسی این روش آسیب‌پذیری پوشش رنگی ایجاد شده است. به همین دلیل افراد باید در حمل و بارگیری این محصول نهایت دقت را داشته باشند زیرا هرگونه خراش روی بدنه‌ی پروفیل موجب مشخص‌شدن لایه‌ی سفید زیرین می‌شود که در این صورت ممکن است مشتریان حساس اقدام به تعویض پنجره کنند.

رنگ مخصوص سطوح پی‌وی‌سی و یو‌پی‌وی‌سی Rhenocoll است که بر پایه‌ی آب تولید می‌شود. این رنگ باید به‌طور یکپارچه و یکنواخت روی سطح اجرا شود. پس از این فرایند محصول تولیدشده در برابر چالش‌های محیطی مانند نور خورشید، باران و باد بسیار باکیفیت عمل می‌کند و تا مدت‌ها نیازی به تعویض پنجره نیست.

لمینت

چوب یکی از عناصری است که همیشه در زیبایی‌بخشی و دیزاین منازل ما ایرانی‌ها جایگاه ویژه‌ای داشته است. افراد زیادی تمایل به استفاده مستقیم از چوب در قالب درب و پنجره‌های چوبی دارند اما از آنجایی که این روش به هیچ‌وجه مقرون‌به‌صرفه نیست و تهدیدی برای اکوسیستم جنگل‌ها به حساب می‌آید صنعت یو‌پی‌وی‌سی اقدام به تولید لمینت‌هایی با روکش طرح چوب کرده است. این لمینت‌ها بسیار شبیه به طرح اصلی چوب هستند که نه‌تنها در زمینه درب و پنجره بلکه در سایر موارد ساختمان‌سازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اگر شما نیز از زمره‌ی علاقه‌مندان به طرح چوب هستید و می‌خواهید برای تعویض پنجره‌ ها اقدام کنید، می‌توانید هم‌اکنون پنجره‌ دوجداره upvc و آلومینیوم لمینت شده با طرح‌های چوبی و رنگی را از ایوان سفارش دهید.

این تولیدات علاوه‌بر شباهت زیاد به چوب و زیبایی، دارای امتیازات دیگری مانند ثبات رنگ در شرایط گوناگون جوی، ضد خش بودن، دوام و مقاومت هستند. همچنین نظافت آن‌ها بسیار آسان و کم‌دردسر است.

کواکسترود

روش دیگری تحت عنوان کواکسترود برای تولید پروفیل‌های رنگی وجود دارد که البته هنوز در کشور ما به تولید انبوه نرسیده‌ است. در این روش در حین تولید پروفیل، رنگ به مواد افزوده و در اثر پیوند شیمیایی، پروفیل رنگی ایجاد می‌شود. در کواکسترود نیز امکان تولید طرح‌های چوبی وجود دارد. این تکنولوژی بر روی برخی از تولیدات پروفیل وین تک با رنگ های خاص انجام می شود که می تواند در اختیار مشتریان قرار گیرد.

امکان تغییر رنگ در پروفیل‌ها

به دلایلی نظیر عدم‌تطابق پروفیل با آب‌وهوای خشک ایران و شستشوی آن‌ها با موارد شوینده و پاک‌کننده‌های اسیدی و قلیایی ممکن است لایه‌ی سطحی پنجره‌ها زرد رنگ و دچار آسیب‌دیدگی شود. بنابراین بهتر است جهت جلوگیری از تعویض پنجره در کوتاه‌مدت، پروفیل‌هایی را خریداری کنید که مطابق با شرایط آب‌وهوایی ایران تولید می‌شود.
گذشته از موارد گفته‌شده درصد و نوع اکسید تیتان مصرفی در تولید پروفیل‌های upvc عاملی بسیار تاثیرگذار در تغییر و یا عدم‌تغییر رنگ پروفیل‌های upvc است. پیشنهاد ما خرید پروفیل‌های یو‌پی‌وی‌سی سطح A ساخت داخل است.

انواع رنگ که روی پروفیل‌های UPVC قرار می‌گیرد

هنگامی که برای خرید یا تعویض پنجره دوجداره اقدام می‌کنید، ممکن است این نکته را به شما یادآور شوند که دو نوع رنگ را می‌توانید روی پنجره‌های دوجداره و UPVC قرار دهید.

  • لمینت پنجره

به طور کلی، رنگ یو پی‌وی‌سی سفید است. لمینت روی بخش‌های مختلف پروفایل قرار می‌گیرد. هر چند بیشترین تأثیری که لمینت در پنجره دارد از نظر رنگ‌دهی به آن است؛ اما بهتر است بدانید که لمینت پنجره دوجداره مزایایی را هم به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال این لمینت‌ها دارای کیفیت بالایی هستند و در برابر خط و خش مقاومند. به علاوه می‌توانند از پنجره‌های دوجداره در برابر اشعه خورشید و دیگر عوامل محیطی تأثیرگذار محافظت کنند و طول عمر آن‌ها را بالا ببرند.

لمینت در رنگ‌های متنوعی وجود دارد و باعث می‌شود تا بتوانید با توجه به نما و طراحی داخلی ساختمان، رنگ پنجره دوجداره را انتخاب کنید. البته باید بدانید که لمینتی که روی پروفایل این پنجره‌ها قرا رمی گیرد، به طور مستقیم روی قیمت پنجره دوجداره تأثیرگذار است.

  • رنگ پنجره دوجداره

لمینت به تنهایی رنگ نهایی پنجره را مشخص نمی‌کند، بلکه بر روی آن می‌توان رنگ‌های دیگری را هم اعمال کرد. بر روی لمینت یک لایه پلاستیکی به نام گسکت قرار می‌گیرد. این لایه رنگ‌پذیر است و با توجه به نیاز و سلیقه مشتری، انتخاب می‌شود. از این رو از بابت تنوع رنگ در انتخاب رنگ و لمینت پنجره دوجداره نگرانی نداشته باشید. شما می‌توانید هر نوع رنگی را انتخاب کنید.

نکاتی که برای انتخاب رنگ پنجره دوجداره باید بدانید!

رنگ بیشتر جنبه سلیقه‌ای دارد و با توجه به عوامل مختلفی آن را انتخاب می‌کنند؛ اما در صورتی که احساس می‌کنید برای انتخاب رنگ پنجره دوجداره سردرگم شده‌اید، بهتر است ابتدا ادامه این مطلب را بخوانید تا در مورد رنگ و انتخاب آن کمی راهنمایی شوید. به علاوه نکاتی را هم بدانید که در انتخاب بهتر به شما کمک می‌کند.

  • هارمونی رنگ ساختمان را در نظر بگیرید

حتماً این نکته را در نظر بگیرید که رنگ پنجره‌ها را با رنگ نما، طراحی داخلی ساختمان و المان‌های دیگر که با آن در ارتباط هستند، هماهنگ کنید. این کار باعث می‌شود تا زیبایی سازه چند برابر شود.

  • رنگ باکیفیتی را انتخاب کنید

سعی کنید رنگ و پنجره را از مراکزی خرید کنید که بهترین رنگ‌های اصل و مرغوب را بر روی محصولات خود استفاده می‌کنند. اگر کیفیت رنگ پایین باشد، به مرور زمان مشکلاتی مانند تغییر رنگ، کنده شدن رنگ از روی پروفیل و… به وجود می‌آید. مراکز معتبر، رنگ پروفیل و پنجره دوجداره خود را تضمین می‌کنند.

  • سعی کنید از پروفیل رنگ شده استفاده کنید

گاهی اوقات به علت این که لمینت دارای رنگ مورد نظر است، افراد بدون اجرای رنگ، آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. بهتر است بدانید که رنگ می‌تواند خود به عنوان یک محافظ روی پنجره عمل کند و مانع از ورود رطوبت به آن شود. هر چند لمینت و فراوری پنجره دوجداره به خوبی در برابر رطوبت مقاومت دارد؛ اما رنگ می‌تواند این مقاومت و در نتیجه طول عمر پنجره را بالاتر ببرد. پس بهتر است حتی در صورتی که رنگ لمینت پنجره دوجداره برایتان مناسب است، باز هم برای زیبایی و کیفیت پنجره، از رنگ هم استفاده کنید.

انتخاب و خرید پنجره دوجداره با رنگ‌های مختلف

برای انتخاب و خرید بهترین انواع پنجره یا تعویض پنجره دوجداره می‌توانید از مراکز معتبری که در این زمینه فعالیت می‌کنند کمک بگیرید. این پنجره‌ها دارای رنگ‌بندی‌های مختلفی هستند و تنوع رنگ در آن‌ها بسیار بالاست؛ از این رو در انتخاب و خرید پنجره دوجداره می‌توانید راحت‌تر اقدام کنید. در این مراکز، قیمت پنجره دوجداره نیز مناسب است و بر اساس کیفیت آن تعیین می‌شود.

برای مشاوره وخرید انواع پروفیل با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *