تفاوت پنجره دوجداره آلومینیومی با upvc

تفاوت پنجره دوجداره آلومینیومی با upvc چیست؟ قیمت هر کدام چقدر است؟ چرا باید از پنجره های دوجداره استفاده نماییم؟ این موارد تنها بخشی از سوالاتی هستند که در مقاله فعلی قصد داریم به آنها پاسخ دهیم. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که امروزه برای ساخت درب و پنجره از موارد متفاوتی استفاده می شود. اما این بین آلومینیوم و UPVC دو مورد از پرطرفدار ترین متریال های موجود هستند. البته هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشند که در ادامه به آنها اشاره می شود.

آشنایی با پنجره دو جداره آلومینیومی:

این پنجره ها دارای وزن سبکی هستند و از لحاظ رنگ، فریم و یراق آلات دارای انواع بسیاری می باشند. از آنجا که مقاومت پنجره های آلومینیومی زیاد است و وزن کمی نیز دارند، به راحتی می توان آنها را نصب نمود. از سوی دیگر باید بدانید که سرعت بازیافت آلومینیوم بسیار سریع تر از سایر فلزات است لذا استفاده از آن برای محیط زیست هم خوب است. از لحاظ قیمتی، استفاده از آلومینیوم بسیار مقرون به صرفه است. همچنین باید دقت نمایید که آلومینیوم ها می توانند تا 60 درصد حرارت را دفع نمایند.

آشنایی با پنجره upvc:

واژه upvc برگرفته از عبارت Unplasticized Polyvinyl Chloride می باشد. می توان آن را یک نوع پلاستیک فشرده در نظر گرفت که دارای هیچگونه ماده روان کننده ای نیست. با توجه به اینکه upvc مقاومت زیادی دارد لذا از آن می توان در ساخت قاب های درب یا پنجره بهره برد. اما قیمت upvc در مقایسه با قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی کمتر است. این موارد در برابر نور خورشید، رطوبت و مواردی از این قبیل بسیار مقاوم است. از آنجا که upvc قابل بازیافت است، لذا دوست داران محیط زیست نیز توجه ویژه ای به پنجره های مذکور دارند. علاوه بر موارد بیان شده در بالا پنجره های upvc دارای ویژگی های زیر می باشند:

  • دارای تنوع رنگ بسیار زیادی هستند.
  • سرعت نصب آنها زیاد است.
  • به عنوان عایق حرارت، رطوبت و صوت عالی می باشند.
  • این موارد ضد آب هستند و رطوبت را به هیچ وجه جذب نمی کنند.
  • برای ساخت پنجره های ضد سرقت نیز غالبا از ترکیبات پنجره های مذکور استفاده می شود.
  • در برابر اشعه های ماورای بنفش نیز عالی می باشند.

تفاوت پنجره دوجداره آلومینیومی با upvc:

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، قطعا برای شما نیز این سوال به وجود آمده است که تفاوت پنجره دوجداره آلومینیومی با upvc چیست و بهتر است از کدام یک استفاده نماییم؟

به صورت کلی باید در نظر بگیرید که پنجره upvc نسبت به پنجره آلومینیومی مقاومت بیشتری در برابر آتش دارد. به عبارت دیگر آلومینیوم در برابر آتش سریع تر تغییر شکل می دهد. شما می توانید از پنجره های upvc به عنوان یک عایق حرارتی نیز استفاده نمایید. لذا این پنجره ها می توانند هزینه گرمایش و سرمایش محیط را کم نمایند زیرا از انتقال انرژی جلوگیری می کنند. در مقابل، آلومینیوم قابلیت رسانایی بیشتری نسبت به پروفیل های upvc دارد.

تفاوت پنجره دوجداره آلومینیومی با upvc، به موارد ذکر شده در بالا ختم نمی شود. از دیگر فاکتورهای موثر در بحث قیمت، می توان تکنولوژی ساخت را نام برد. برای اینکه پنجره upvc تهیه شود هیچ نوع ماده شیمیایی تولید نمی شود. اما در فرآیند ساخت آلومینیوم، مواد شیمیایی ایجاد می شوند که گاها برای سلامتی بدن انسان ضرر دارند. از سوی دیگر، مقاومت مقابل خوردگی و پوسیدگی، در پنجره های upvc بسیار بیشتر از آلومینیوم می باشد. از همین رو می توانید در هر شرایط جوی و آب و هوایی از این موارد بهره ببرید.

بررسی قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی:

قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی با توجه به اندازه آن می تواند متفاوت باشد اما به صورت وزنی حساب می شود. مهمترین فاکتوری که روی قیمت این پنجره ها تاثیر دارد، وزن پنجره است. از سوی دیگر اگر که آلومینیوم به صورت آنادایز یا پودری رنگ آمیزی شود، روی وزن تاثیر بسزایی می گذارد.

همچنین باید بیان نمود پروفیل هایی که در ساختار پنجره مورد استفاده قرار می گیرند نیز بر روی قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی تاثیر گذار هستند. البته خاطرنشان می شود برای عایق بندی این پنجره ها از دو ساختار ترمال بریک و نان ترمال استفاده می شود. قیمت این موارد در بازار متفاوت می باشد. با این تفاسیر بیان می گردد که برای یک پنجره معمولی با ابعاد 1 متر در 1 متر باید حدود 3 میلیون تومان هزینه نمایید.

جمع بندی:

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان دریافت که تفاوت پنجره دوجداره آلومینیومی با upvc بسیار زیاد است. از همین رو خرید پنجره دوجداره کار دشواری است. از لحاظ زیست محیطی، اغلب افراد پنجره های upvc را توصیه می نمایند. اما پنجره های آلومینیومی دارای مزایای ویژه خود هستند. از همین رو با توجه به بودجه و کاربرد خود می توانید اقدام به خرید گزینه مناسب کنید. چنانچه سوالی در خصوص خرید پنجره دو جداره در نظر دارید، می توانید از بخش ارتباط با ما  با افراد متخصص گروه تعمیرات تخصصی زاگرس مطرح نمایید. همچنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *